Dag 97 Sobrado-A Salceda.

13 juni 2016 - A Salceda, Spanje

Afgelopen nacht de planning toch helemaal omgegooid. Vanuit Sobrado zou het 40km zijn om over te steken naar de Camino Ingles. Ook melden ze komende week regenachtig en koud weer, zeker aan de kust. Vanmorgen dus gelopen naar Arzua, de samenkomst met de Camino Frances. Rond 12uur daar al aangekomen en na een stevige tortilla besloten om nog ca. 12km door te lopen naar A Salceda. Dat betekend dat ik nu 27km van Santiago verwijderd ben. Morgen ga ik waarschijnlijk door naar Santiago en blijf daar een dag. Ik ga dan ook besluiten of ik doorloop naar Finistera en Muxia. Ook dat is afhankelijk van het weer. Vanmorgen was het echt berekoud en ik had me zelfs een paar handschoenen gewenst.
Zo langzamerhand wordt ik ook wat Camino-moe en verlang naar mijn eigen bed. Ik denk dat ik de eerste week thuis wat slaap zal gaan inhalen!
De Frances-route stond me eerst nogal tegen, maar viel reuze mee. Wel valt op dat de paden hier eenvoudiger te belopen zijn en het bergop/bergaf niet steil is. Natuurlijk maar een kort stukje gelopen, dus mijn indruk is gekleurd. Ook qua drukte viel het wel mee. Nu zijn we niet in een populaire plaats (zoals Arzua, met honderden bedden) in de albergue, maar in een klein gehucht. De albergue heeft 50 bedden en is voor 3/4 vol denk.
Nog steeds samen met Jimmy en Maik. Hier in de albergue vele nationaliteiten, maar de meeste pelgrims komen van de Frances-route af.
Ik ben eens benieuwd hoe Santiago eruit ziet, maar dat zal ik waarschijnlijk morgen wel zien.

1. Jacqueline:
    13 juni 2016
    Hoi Paul,
    Plannen zijn er om aangepast te worden; zeker op de camino.
    Wel zo gezellig om Santiago binnen te lopen met Maik en Jimmy. Hopelijk verbetert het weer en kan je nog door naar Finisterra of Muxia. En anders ms een goede reden om nog es terug te komen...
    Jacqueline
  2. Theo en Lenie:
    Hallo Paul,
    Het lijkt me ook moeilijk om het uiteindelijke doel Santiago op 30 km afstand zomaar voorbij te lopen. Daarom rust daar even uit en beslis dan om de toch interessante plaatsen Finisrter en Muxia te bezoeken, Je bent er zo dichtbij . Je hebt al zo veel interessante dingen gezien , zoveel mensen ontmoet, daar moet dat laatste toch nog bij kunnen. Ook kan ik me indenken, dat je even tot rust moet komen. We wensen je een wijze beslissing toe en nog fijne wandeldagen.
  3. Frank:
    14 juni 2016
    De drukte op het laatste stuk is dan toch ook wel weer iets wat er bij hoort, moet je ook meegemaakt hebben. Fijn dat het doel zo nabij is.
  4. Marianne:
    14 juni 2016
    Hoi Paul, geweldig, je hebt je doel bereikt!!! Gezond en wel:) En heerlijk toch dat je de ruimte hebt om mogelijk nog meer te gaan zien in de omgeving. Geniet ervan!
    groetjes, Marianne