Dag 96 Miraz-Sobrado.

12 juni 2016 - Sobrado, Spanje

Goed verblijf in Miraz. Helaas zijn de douches in de albergue niet juist ingesteld en erg koud.
S'middags kunnen eten bij plaatselijk restaurant. Samen met Jimmy, Mail en nog een Duitser een gigantische hoeveelheid salade, vis en vlees weggewerkt. Echt zeer goed en veel voor €8,- de man. S'avonds nog teruggeweest om wat te drinken en om 22uur het bed opgezocht.
Vanmorgen om 7uur vertrokken met Jimmy en Maik. We gokten op een open café onderweg, maar uiteindelijk pas na 12uur een eerste bakkie.
De route was best mooi, langzaam klimmend door rotsachtig terrein. Uiteindelijk tot 720meter hoogte geklommen, maar de start ligt al op 450meter. Nauwelijks bebouwing onderweg en pas 6km voor Sobrado een mogelijkheid voor koffie. Tijdens de koffiepauze begon het te miezelregenen. Het was trouwens de hele dag behoorlijk koud (terwijl Spanje grotendeels in een hittegolf zit).
In Sobrado een bed (1 van de 120) gevonden in het Monasterio. Prachtig gebouw en de albergue is ook wel oké. Sobrado is een zeer toeristisch klein stadje, ineens is eten/drinken dubbel zo duur.
Morgen afscheid nemen van Jimmy, Maik en nog diverse pelgrims. Mijn weg gaat richting Ordes, dat ligt al op de Camino Ingles.

1. Jacqueline:
    12 juni 2016
    Hoi Pelgrim,
    Als je richting Ordes gaat, dan ga je toch eerst naar Santiago?
    Groet
    Jacqueline
  2. Paul:
    12 juni 2016
    Nee hoor! Santiago bewaar ik tot t laatst. Ik ben er nu 65km vandaan, maar ga eerst noordelijk, bovenlangs Santiago, naar Ordes. Op de Camino Frances lopen dagelijks meer dan 500 mensen (er is zelfs een albergue met 3000 bedden) en dat wil ik eigenlijk helemaal niet zien/meemaken. Dus nog een ommetje en kom straks van de andere kant Santiago binnen.