Extra dag Lucca.

27 september 2019 - Lucca, Italië

27 september 2019.

Hallo volger,

De laatste blog alweer.
Voor 40 euries 2 overnachtingen in hartje Lucca is een schijntje! Ik lag er samen met een Italiaanse fietspelgrim. Behoorlijk op leeftijd, ik schat m op zeker 80 jaar. Knap dat je dan nog ff naar Rome fietst.
De albergue heeft trouwens maar 4 bedden (waarvan één zonder matras). Morgen mag ik de Wheelie laten staan tot 12uur, dus kan ‘s morgens nog even zonder bagage op pad.

Gisteren nog gaan eten en afscheid genomen van Aldo, Didier, Bruno en Michel. Ze gaan wel nog door naar Rome. De afstand Lucca-Rome is nog ca. 400km. Wanneer ik de reis vervolg valt er dus te rekenen op 14 dagen lopen. Ik wil dan meteen voor een weekje een hotel/pension reserveren in Rome. Dat is makkelijk te plannen en kan heel wat kosten besparen.

Vanmorgen al vroeg gewekt door de reinigingsdienst van Lucca. Die beginnen om 6 uur al met het reinigen van de straten. Dat is dus wel een nadeel van hartje centrum.
Om 7 uur vertrok de fietspelgrim en ben ik gaan ontbijten. Nu eens een goed ontbijt, tosti’s met Italiaanse kaas.
Vervolgens ben ik de hele ochtend bezig geweest om de stad rond te lopen over de stadsmuur (ca. 4km helemaal intact).
En ‘s middags nog eens rondgelopen door stadje zelf. Erg druk, veel toeristen, maar vandaag ook studentenstaking voor het klimaat.
Af en toe wat tegen vandaag, het schijnt komende dagen nat te worden hier.

Vanmiddag is er nog een Italiaanse pelgrim opgedaagd, onderweg naar Assisi. Hij werkt in Duitsland en spreekt goed Duits. Hij is net op zoek gegaan naar info om van Lucca naar Florence te komen. Interessant! straks even horen of er daarvoor een looproute bestaat!

Uiteindelijk leg je nog ruim 15km af op een rustdag. En dat is in de stad vermoeiender, dan 30km in het wild.

Zometeen weer wat eten gaan scoren. Vanavond of morgenvroeg m’n bagage nog eens goed herindelen/inpakken. Ik moet ook nog wat eetwaar inslaan voor de treinreis.

Dank allemaal voor t volgen en voor de berichtjes, mailtjes, SMS-jes! Er zal wel een vervolg komen, maar nog geen idee wanneer.

Paul.

1. Jose:
    27 september 2019
    Hee Paul, wat fijn dat je nog even hebt mogen genieten van Lucca.
    Ik heb met plezier je verslagen gelezen en genoten van de mooie foto's.
    Voor morgen een aangename treinreis terug naar Eys.
    Tot de volgen keer.🙋
  2. Jacqueline:
    Hoi Paul,
    Het was mooi je avonturen weer te kunnen volgen.
    Goeie thuisreis.
  3. Brigitte:
    27 september 2019
    🙋🏻‍♀️ Hoi Paul, bedankt!! Wat hebben we weer genoten van je avontuur en de prachtige omgeving die je ons hebt laten zien 🤩 Goede terugreis morgen en we spreken ons weer op WF ☺️ 👋🏻
  4. Peter en Gerda:
    27 september 2019
    Paul bedankt voor al die mooie verslagen en foto's, wij wensen jou een goede thuisreis.
  5. COR:
    27 september 2019
    Hoi Paul, bedankt voor je verslagen en foto's. Ik ben er heel blij mee en trek soms in gedachte mee. Maar die regendagen mag je van mij houden! Hoop je laatste weken mettertijd ook weer te krijgen. Goede thuisreis! Hartelijke groeten: COR
  6. Theo en Lenie:
    27 september 2019
    Hallo Paul, we hebben je huisgenoten al ingelicht, dat je weer naar huis komt. Ze begrepen het niet helemaal. We wensen je een voorspoedige reis naar Eys . Weer prachtige beelden van Lucca!! Groeten en tot Zondag.
  7. Lida:
    2 oktober 2019
    hallo Paul, bedankt voor je mooie reisverhalen en foto's. ik heb begrepen dat je al weer veilig in Eys bent aangekomen. Ik verheug mij al op je volgende reisverslag. groetjes, Lida