Etappe 53: Aulla - Sarzana 18km.

24 september 2019 - Sarzana, Italië

24 september 2019.

Behoorlijk veel pelgrims in Aulla, ik denk al gauw een stuk of 25. Allemaal in albergue bij het museum.
Weinig fraais in Aulla, behalve de uitzichten diverse kanten uit. Met z’n vijven een pelgrimsmenu gegeten, erg goed.
Vrij vroeg, even na negenen gaan pitten en werd om 5 uur al gewekt door eerste pelgrims die vertrekken. Santiago-toestanden en ik snap niet waarom ze zo vroeg al vertrekken!?
Rond 6 uur maar opgestaan, ingepakt en koffie gedaan in t stadje.
Onverwacht een zware etappe vandaag. 500meter klimmen over de meest onmogelijke paden. Gelukkig wel fraai zicht op mistbanken in het dal.
Ik dacht halverwege het moeilijkste wel te hebben gehad, maar kreeg nog heel wat lastige afdalingen!
Rond 13uur aangekomen in Sarzana en besloten om niet verder te lopen. Bij een bar Aldo, Bruno, nog een Fransman en het NL-koppel tegengekomen.
Na een kopje koffie op zoek gegaan naar albergue, maar die ging pas om 15uur open. De bagage er wel achtergelaten en pizza gaan eten.
Om 15 uur de albergue in, gedouched, even wat door t stadje gewandeld en bij de supermarkt geweest.
Sarzana is wel een aardige stad, best groot.
Vanavond supermarkteten en vroeg pitten denk. Ik ben echt uitgeput vandaag en wil morgen fit genoeg zijn om naar Massa te lopen (of in elk geval, daar in de buurt). De etappe is in elk geval vrij vlak, dus het zal wel lukken.

Paul.

1. Jacqueline:
    24 september 2019
    Hoi Paul,
    Ik had aan de foto's al gezien dat t een pittige etappe was; maar wel supermooi met die stadjes op de berg. Ook die mistige foto's zijn prachtig.
    Succes morgen; en op maar Massa.
  2. J. Devue-de Hoon:
    24 september 2019
    Weer mooie foto's, wat een steile moeilijke paadjes,
    Die snor staat je heel mooi en ook dat baartje, maar die moet je niet te lang laten worden.
    volgens mij ben je flink afgevallen, pas goed op je zelf want je moet nog lang mee gaan
    Groetjes en tot ziens.