Etappe 55: Pietrasanta - Lucca 35km.

26 september 2019 - Lucca, Italië

26 september 2019.l

Hallo volgers,

Gisteren in het ospitale van de zusters (cistensensiers?) in Pietrasanta verbleven. Goed verblijf. Alle 6 de bedden bezet uiteindelijk. Aldo, Bruno en Michel waren er ook, nog een Italiaan en David, een Amerikaan.
Mooi stadje ook!
Met David een biertje gaan drinken en een pizza Marguerita gegeten. Dit keer pizza fritta, dat wil zeggen dat ie dubbelgevouwen even gefrituurd wordt. Niet verkeerd!
Tegen tienen gaan pitten en om 6 uur wakker, doordat er al iemand z’n plastic zakken aan t inpakken was.
Weer even op zoek naar koffie en croissants en om zeven uur op pad.
Wel een lange route, maar niet bijzonder moeilijk. Er zaten 2 stevige klimmetjes in en een lange afdaling over rotspad.
Vandaag dus m’n laatste etappe gelopen, het is mooi geweest, de motivatie raakte op de laatste week. Wel een mooi vooruitzicht, voor volgend jaar (of t jaar daarna) wanneer ik de tocht in elk geval tot in Rome ga afmaken. De etappes worden weer erg fraai!
Ik heb 2 nachten geregeld bij het ospitalo van de ambulancepost in Lucca. Kost een schijntje en je zit in hartje centrum!
Straks ga ik de treinreis naar huis boeken. Waarschijnlijk vertrek ik zaterdag rond de middag en ben dan zondag voor de middag ik Aken of Maastricht.
Morgen en zaterdagochtend dus nog wat tijd hier in Lucca. Nog even kijken wat ik daarmee doe.

Paul.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jacqueline:
    Hoi Paul,
    Gelukkig was het wel een mooie etappe naar Lucca.
    Geniet nog ff na in Lucca; die tijd heb je!
    Blijf je nog ff bloggen?
    En goeie reis terug naar Eys.
    Logisch dat dat lang duurt; je hebt er zelf wel 2 maanden over gedaan...
  2. Bert en Mies:
    Hoi Paul,
    We hebben weer genoten van jou mooie reisverhalen en prachtige foto´s. Je hebt weer een flinke afstand afgelegd. Complimenten, en slim dat je nog wat km. bewaard voor later. Dan kun je weer gewoon de draad oppakken. Bedankt, we zullen je verhalen missen. We wensen je een goede reis naar het mooie Limburgse landschap.
  3. Jose:
    26 september 2019
    Hallo Paul, chapeau,chapeau,chapeau wat een geweldige prestatie,ook ik heb weer genoten van je mooie verslagen en prachtige foto's dankjewel.Ik wens je nog een aangenaam verblijf in Lucca.
    Een goede reis terug naar Eys. En hopelijk mag ik de volgende keer weer mee genieten van je geweldige verslagen en mooie foto's.
    De groete oet Ees.
  4. Brigitte:
    27 september 2019
    Hoi Paul, ik sluit me hier bij iedereen aan. Geweldige prestatie, leuke anekdotes en prachtige foto’s en video’s. Zal dat alles missen, maar verheug me op een volgend reisverslag. Nog veel plezier in Lucca, al had ik stiekem gehoopt dat je naar Pisa zou doorlopen... Goede en veilige terug reis! Groetjes Brigitte
  5. Pascal:
    27 september 2019
    Knappe prestatie Paul, zo houd je nog wat over om je op te verheugen. We zullen je werkplek weer langzaam gaan inrichten en wat werkjes opstarten zodat je weer snel gewend bent aan het normale leven :-)
  6. Paul:
    27 september 2019
    Ha, de werkplek was dus al afgetuigd!? 😳
    Waar was die eigenlijk ook al weer? 😉