Naam:
Foto’s:
2493
Video’s:

Over mij

In 2015 van huis uit naar Limoges in Frankrijk gelopen.

In 2016 hier de draad opgepakt en via de Camino del Norte in Santiago de Compostela aanbeland.

Vanwege wat extra tijd ook naar Fisterra en Muxia geweest en de Camino Inglés vanuit A Coruna gelopen.

In 2017 de Camino del Salvador, Primitivo en Inglés vanuit Ferrol gelopen.

In 2018 de Camino Lebaniego, Routa Vadiniense, stukje Camino Fránces en de Camino Invierno gedaan.

Na 8 camino's en 5 keer een aankomst in Santiago de Compostelo, werd het tijd voor iets anders.

Op zoek naar een mooie uitdaging, in 2019 uitgekomen op de Via Francigena naar Rome.

In 2019 gestart aan deze Via Francigena en aanbeland in Lucca.

Helaas vanwege corona heeft het wandelen even stilgelegen, maar in augustus 2021 lijkt het me veilig genoeg om de reis naar Rome af te maken.

Over mijn reis

Van thuis uit loop ik begin augustus mijn eerste etappe naar station Aken en neem de trein naar Lucca.

Omdat het een nachttrein is en m'n aankomst vroeg in de ochtend, loop ik de dag van aankomst meteen door naar Ponte A Cappione.

Hierna volgen er nog ongeveer 14 etappes door het mooie Toscane alvorens aan te komen in Rome.

In Rome las ik een dagje rust .

Daags daarna neem ik de trein naar Siponto, in Puglia, aan de oostkust.

Daar ga ik vier etappes doen in de voetsporen van Pater Pio met een rustdag in San Giovanni Rotondo, alwaar Pio begraven ligt.

Na het korte uitstapje in Puglia over Monte Sant'Angelo, neem ik de trein terug naar Rome vanuit San Severo.

Ik heb dan nog ongeveer 2 dagen om Rome te bekijken.

Begin september neem ik de trein weer terug naar Aken en loop van daaruit naar huis.

Vanwege vakantie van 4 weken, redelijk strak gepland.

Zoals altijd, heb ik echter niks gereserveerd onderweg, het moet wel een beetje avontuur blijven.

Hoe de reis dus straks echt verloopt, zien we wel weer.

Bezochte landen

Ik heb 9 landen (4%) bezocht:

België, Duitsland, Frankrijk, Italië, Luxemburg, Nederland, Spanje, Vaticaanstad, Zwitserland.