Naam:
Foto’s:
3035
Video’s:

Over mij

In 2015 van huis uit naar Limoges in Frankrijk gelopen.

In 2016 hier de draad opgepakt en via de Camino del Norte in Santiago de Compostela aanbeland.

Vanwege wat extra tijd ook naar Fisterra en Muxia geweest en de Camino Inglés vanuit A Coruna gelopen.

In 2017 de Camino del Salvador, Primitivo en Inglés vanuit Ferrol gelopen.

In 2018 de Camino Lebaniego, Routa Vadiniense, stukje Camino Fránces en de Camino Invierno gedaan.

Na 8 camino's en 5 keer een aankomst in Santiago de Compostelo, werd het tijd voor iets anders.

Op zoek naar een mooie uitdaging, in 2019 uitgekomen op de Via Francigena naar Rome.

In 2019 gestart aan deze Via Francigena en aanbeland in Lucca.

Helaas vanwege corona heeft het wandelen even stilgelegen.

In augustus 2021 was het veilig genoeg om de trein naar Lucca te nemen om de tocht naar Rome af te maken.

Helaas na 3 dagen hitteberoerte gehad in Gambassi Terme en een lelijke val gemaakt.

In 2022 de reis naar Rome alsnog afgemaakt.

In mei 2023 gestart aan de Cammino di Francesco en van Stia naar Assisi gelopen.

Nu ga ik in september verder vanuit Assisi, over de Apennijnen naar Rome.

Over mijn reis

Begin september met bus en/of trein naar Assisi.

Een van de mooiste stadjes van Italië!

Via de route van Franciscus ga ik weer richting Rome.

Over Rome zelf twijfel ik nog ... ik ben nog bezig om er een route omheen te plannen.

Dat valt echter niet mee, en bovendien wil ik in het zuiden van Rome in elk geval over de Via Appia lopen naar Castel Gandolfo (weer op de Via Francigena).

Ook in het zuiden van Rome is trappistenbrouwerij Trè Fontane en die wil ik ook graag bezoeken.

Ik neig dus toch naar 2 dagen verblijf in herberg in Rome en ga dan ook maar weer even bij de Paus op het Vaticaan langs.

Bezochte landen

Ik heb 10 landen (4%) bezocht:

België, Duitsland, Frankrijk, Italië, Luxemburg, Nederland, Oostenrijk, Spanje, Vaticaanstad, Zwitserland.