Dag 107 Sigüeiro-Santiago de Compostela.

23 juni 2016 - Santiago de Compostela, Spanje

Naast t Duitse echtpaar en de Duitse zussen is er nog een Duitse mevrouw (van oorsprong Russisch) gearriveerd in de albergue. Daar is het bij gebleven, een grote groep jongeren is verder getrokken omdat er geen plaats was voor allen. Heerlijke avond in de tuin gezeten. Ik wilde uit eten, maar dat ging niet vóór 20.30uur. Dus bij de super eten gehaald. Wat gekletst met de Duitse zussen en mevrouw en tegen elven maar gaan slapen. Lekker rustig, want een eigen slaapkamer. Ik had geen wekker gezet en was tegen zevenen wakker. Na koffie en ontbijt om iets voor achten op pad. Het weer is vandaag bewolkt. Het is tot nu toe nog droog, maar er is regen gemeld. De wandeling was onverwacht behoorlijk pittig, met flink wat klimwerk. Gelukkig maar 17km gelopen vandaag en net na de middag gearriveerd. Meteen een kamer gescoord. Wel €25,- maar dicht bij centrum en netjes. Hopelijk kan ik hier nog een dagje bijboeken, anders morgen op zoek naar een ander adres. De bus naar huis (Luik) is ook geboekt en gaat zaterdag pas. Vertrek is 11.30uur en zondag rond 16.00uur ben ik in Luik. Ook meteen naar het pelgrimsbureau geweest, de rij was niet erg lang. Ik heb m'n 2e Compostela gekregen voor de Camino Ingles. Vanmiddag meteen ook maar vroeg gegeten en de laatste etappe afgesloten met een koel glas bier.

1. Jacqueline:
    23 juni 2016
    hoi Paul, Polleke, Pelgrim, en nu dus ook Paulum,
    Gefeliciteerd! Jij (en wij) hebben er erg van genoten.
    Nog ff doorbijten tijdens de lange zit naar huis!
    Geniet ook weer van je vertrouwde omgeving en poezebeesten.
    Jacqueline
  2. Bert:
    23 juni 2016
    Hallo pelgrim Paul,
    Twee jaar, twee starts, twee aankomsten in Santiago,
    twee compostelas, één camino, de jouwe, en met beide benen op de grond.
    Dubbel en dwars gefeliciteerd !!
  3. Theo en Lenie:
    24 juni 2016
    Hallo Paul, je bent nu aan de laatste dag bezig in Spanje. we hopen, dat je nog een aantal leuke dingen kunt zien en natuurlijk ook fotograferen.
    We verwachten je zondag a.s in Luik , mocht er in de tijd iets veranderen bel dan naar Nr: 06.12402874. Vanaf 13 uur zijn we op dit nummer bereikbaar. Groetjes en goede reis naar Nederland, Pa en Ma.