Dag 105 A Coruna-Hospital de Bruma.

21 juni 2016 - Hospital, Spanje

A Coruna is me goed bevallen, mooie stad en ook het hotel was best goed. Lekker geslapen, om 5 uur al klaarwakker, maar blijven liggen en pas om 7uur vertrokken.
In de stad koffie gedronken en croissants gegeten.
A Coruna verlaten was niet echt fraai. De eerste 10km geen markeringen gevonden en maar doorgelopen in de goede richting. De buitenwijken van A Coruna zijn gruwelijk en ik heb veel langs drukke wegen gelopen.
Gelukkig was na 10km de weg redelijk gemarkeerd (ik had wel de kaart diverse keren nodig) en werd het een mooiere omgeving. Het zijn geen echt mooie etappes wanneer je de kust verlaat en het binnenland inloopt. Maar over het algemeen toch een mooie etappe. Wel zwaar, met het venijn in de laatste 10km. Daar ging het behoorlijk steil en lang 450meter omhoog.
In San Xian Sergido op 22km is een splinternieuwe albergue. Het is echter een gehucht en ik heb onderweg geen enkele pelgrim gezien. Dus de 34km gedaan naar Hospital de Bruma.
Uiteindelijk bij aankomst in de albergue ook geen geweldige keuze. Misschien heb ik Camino Ingles wat te letterlijk genomen, alleen Italianen, Spanjaarden en Catalanen hier. Ook in het café/restaurant spreken ze geen woord Engels. Bovendien geen geweldige albergue en een miniem klein gehucht.
Gelukkig later wel nog een Italiaan en een Nederlander getroffen waar dus wel mee te praten valt.
Ook in het restaurant, ondanks de taalbarrierre, goed gegeten.
Morgen 22km naar Sigueiro en overmorgen 18km naar Santiago en dan zit het lopen er voorlopig even op. Beide zijn eenvoudige etappes.

1. Brigitte:
    21 juni 2016
    Hoi Paul, ik lees dit met een lachend en een huilend oog... geniet nog die twee dagen en dan weer terug naar huis na zo'n lange tijd. Wat zul je blij zijn om weer in je eigen huis te zijn en bed te liggen! Alhoewel... ik en de meeste volgers van jou hier ook denk ik, jou geweldige reisverhalen en prachtige foto's enorm zullen missen! Groetjes Brigitte