Dag 91 Navia-Tapia de Casariego.

7 juni 2016 - Tapia de Casariego, Spanje

Gisteren wel een goede keus, het pension in Navia. Voor 2 personen is de kamer inclusief menu €45,-. Dat valt dus best mee. Ontbijt is dan raar genoeg niet inbegrepen, maar ik heb alleen koffie besteld en brood uit de supermarkt gegeten.
Rond 7.30uur samen met Maik rustig aan gestart aan de 20km naar Tapia.
De hele dag bewolkt geweest, maar bij vlagen benauwd. Trui uit/trui aan vandaag. Eenvoudige vlakke route met veel asfalt, maar ook wel wat mooie paden. Heel weinig pelgrims gezien vandaag. Het zijn ook de pelgrims van vroeger niet meer, ik heb gehoord dat zeer veel mensen (na de regenbui van gistermorgen) de bus naar Ribadeo hebben genomen.
In Tapia is de kust weer machtig mooi en de herberg ligt hier gewoon direct aan die kust. Slechts 10 pelgrims in de albergue, waarvan de jongste een kindje van nog geen 1 jaar. Ik weet niet of het verstandig is, maar een jong Duits stel loopt de Camino met dit kindje.
Zojuist al wezen eten (20uur is me toch echt te laat) en heerlijke verse makreeltjes verorbert.
S'zomers is Tapia een belangrijke toeristentrekker, maar nu is het er maar verlaten en stil.
Morgen ga ik in elk geval 13km naar  Ribadeo. Daar op zoek naar een nieuw fototoestel. Hopelijk hebben ze er een passend toestel, want tot Santiago kom ik geen steden meer tegen. Als de tijd het toelaat ga ik nog door naar Vilela (7 km).
Vanaf Tapia naar Santiago is het nog slechts 210km. De route die ik doe zal denk nog een 340km zijn.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jacqueline:
    7 juni 2016
    Hoi Polleke,
    Het zal toch wel een bijzonder gevoel zijn dat je deze tocht nu echt gaat afmaken. Een hele prestatie en een geweldige ervaring.
    Geniet ervan.
    Jacqueline