Dag 92 Tapia de Casariego-Vilela.

8 juni 2016 - As Anzas, Spanje

Gisterenavond nog wat rondgestruind door Tapia. Prachtige kust, maar nu (buiten toeristenseizoen) nogal doods. In het kleine café in de haven nog een biertje gedronken en rond 22uur gaan slapen.
Vanmorgen was ik al heel vroeg klaarwakker. Om 6.30 al vertrokken. Erg nevelig vanmorgen tot een stuk voor Ribadeo. Wel nog even een ommetje gemaakt naar een mooi stukje kust.
Ook heel rustig vanmorgen, slechts een paar auto's gezien en slechts 2 pelgrims, een stel uit Nieuw Zeeland (die ik al enkele weken geregeld zie/spreek).
Even na 9uur al aangekomen in Ribadeo. Wel een aardig stadje, maar niet uitgesproken mooi.
Via toerismebureau en een vriendelijke mevrouw op straat de enige winkel gevonden waar ze fotocamera verkopen. Eigenlijk is het een computerwinkel en de keuze was een simpel Sony toestel met 20 megapixel of een Canon EOS. Die laatste was me wat te link/duur om in Spanje te kopen. Nu heb ik afgedongen op de Sony en die voor €90 gekocht. Thuis ga ik rustig op zoek naar een goed toestel.
Voor nu moet ik foto's op de blog via mijn telefoon maken. Vanaf dat Sony toestel kan ik geen foto's overzetten naar de telefoon, die kan ik thuis dus pas bekijken. Gevolg is dat ik nu telkens 2 foto's maak, 1 keer telefoon en 1 keer camera.
Kort na Ribadeo Maik weer tegengekomen, bezig aan zijn lunch op een bankje. Ook wat gegeten en gedronken en samen doorgelopen naar de herberg in Vilela op 7km.
Het weer is hier inmiddels behoorlijk heet geworden, ik twijfelde nog even om een stukje door te lopen, maar vond het te warm.
In de albergue zijn we tot nog toe met maar 4 pelgrims. Waarschijnlijk blijven velen in Ribadeo, daar zijn veel meer voorzieningen. Hier is naast de herberg wel een bar/restaurant. Daarnaast misschien 10 huizen in t dorp.
Morgen ga ik denk door naar Mondoñedo op 28km. Blijkbaar een zeer mooi stadje. Het wordt morgen waarschijnlijk bewolkt en vanwege veel klimmen/dalen is dat wel goed.
Overmorgen loop ik ook nog over de Camino del Norte, maar de dag daarna ga ik al afbuigen richting Muxia. Maar daarover later meer.