Dag 90 Cadavedo-Navia.

6 juni 2016 - Navia, Spanje

Gisteravond goed geweest om over te stappen naar andere herberg. Lag daar met Lea en Angelica uit Duitsland, Maik ook uit Duitsland, Jimmy een Ier en nog een Franse jongen die ik weinig gezien heb s'avonds. Goed gegeten bij plaatselijk restaurant; groentesalade, frites met half haantje en zeer machtige chocoladetaart na. De nachtrust was ook best goed, alleen s'nachts m'n kop gestoten tegen t stapelbed (moest in t donker effe gaan plassen).
S'morgens om 7 uur ontbijtje met koffie en even later tegelijk met Maik en Jimmy gaan lopen. Na een half uurtje brak er noodweer los. Gelukkig de kar goed kunnen inpakken, maar voor de poncho was t al te laat. Dus gewoon in mijn jas doorgelopen in heftige regenbui. Tot op mijn onderbroek zeiknat. Bovendien stond het water al snel tot 30cm hoog op de landweg en dus ook natte voeten.
De bui was van korte duur, maar tot tegen de middag bleef het wat miezeren.
Tegen de middag aangekomen in het prachtige stadje Luarca en hier even gepauzeerd en droge sokken/schoenen aangedaan. Maik en Jimmy heb ik achtergelaten, die gingen nog een biertje drinken en dat doe ik niet voor ik op het eindpunt ben. Langzaamaan dus verder gelopen door rustig, landelijk gebied, vaak kort bij snelweg A8. Een waar kunstwerkje, die snelweg met al zijn tunnels, bruggen enz. Vaak gaat de route hier over de tijdelijke bouwwegen van die snelweg. Mooie, ruime paden. Het geluid van de snelweg valt eigenlijk best mee.
Na ruim 30km een domper, de albergue in Piñera is sinds november gesloten. Lullig dat je dat ter plekke pas hoort en niet in een voorgaande albergue. Nog eens ruim 5 km doorgelopen dus naar Navia. Helaas geen albergue hier. Tijdens het zoeken Maik weer tegengekomen en we delen nu samen een kamer in een pension, dan is het goed betaalbaar.
Stadje Navia ziet er best aardig uit, maar ik heb me al de pleuris gelopen vandaag en weet niet of ik er vanavond nog veel van zal zien.
Straks pas om 20.30 eten, wel bij de super wat klein eetwaar gehaald.
Morgen ga ik denk maar een km of 20 doen, op die afstand ligt er nog een mooie albergue direct aan de kust. Na morgen wordt het dan definitief afscheid nemen van de kust en gaat de route zuid-west naar Santiago.

1. Paul oet Sjinne:
    6 juni 2016
    Guten Abend Paul Eins (1), wie geht es, wie steht es!?
    Ik lees dat je vandaag heel wat km. hebt afgelegd, ondanks het regenachtige weer. Maik uit DL (hij heet toch niet toevallig Mike Jenniges!?) heeft blijkbaar hetzelfde doorzettingsvermogen.
    Samen komen jullie goed vooruit (vorwaerts Marsch!) richting de finish. Ik zie nog zo'n 260km. dan is het doel bereikt, komt daar alweer zo gauw een einde aan (tempus fugit)... Overigens zijn de foto's van je mobieltje van mooie kwaliteit en geven ze een goede impressie van flora, fauna en andere omgevingselementen.
    Ik wens jou en je mede pelgrims nog een goede voortzetting van de reis, dat jullie op de laatste km. en dagen van de camino nog leuke dingen mogen beleven en mooie dingen onderweg zien.
    Groeten van Paul (2) oet Sjinne