Dag 55 Bostens-Mont de Marsan.

2 mei 2016 - Mont-de-Marsan, Frankrijk

Geweldig plaatsje, Bostens. Heel pelgrimvriendelijk en vooral het bekijken waard.
Gisteravond om 19uur inderdaad een heerlijke maaltijd bezorgd gekregen door voorzitter van de associatie ter plaatse. Ondanks donativo, goede maaltijd met soep, salade, stoofpotje met enorme lap vlees, toetje met Cocos en ananas en zelfs n flesje wijn. Ik vind het wel jammer, maar kreeg die lap vlees echt niet door m'n keel en heb m weggegooid. Cecile heeft maagproblemen, kan niet alles eten en dit vlees dus ook niet.
Redelijk geslapen, de kamer bleef door verlichting nooduitgang behoorlijk helder en daardoor niet echt vast geslapen. Ook ligt de refugio op 250 meter van de A65 en is verkeer vrij goed hoorbaar. Toch al met al zeker een refugio om aan te raden!
S'morgens na ontbijt (volledig uit refugio) bijna de hele etappe maar Mont de Marsan met Cecile opgelopen. Prachtige route vandaag met kerkje uit jaar 1000 in Bostens en mooie plaatsjes als Gaillères en Bougues. In de eerste helft asfaltwegen door t groen. Tweede helft een fietspad, aangelegd over oude spoorlijn. Je merk nauwelijks dat je Mont de Marsan binnenloopt, groen tot haast in het centrum. Er is ook geen hoogbouw, je ziet niks boven de stad uitsteken. Nadeel is wel dat hier een luchtmachtbasis is en je hoort de hele dag straaljagers overvliegen, vaak oorverdovend luid.
De refugio is weer top, ze zit in een oud badgebouw. Alles wat nodig is, is hier weer aanwezig. Al gauw heeft Cecile me overgehaald om samen wat te eten te brouwen. Vanwege haar maagproblemen eet ze biologisch. Vanavond wordt dat een rijstschotel met groenten, olijven, paddestoelen. Omdat ik toch in een biologische winkel stond ook maar n biologisch speltbiertje meegepakt. Ik zit daar nu in de tuin aan te lurken en moet zeggen dat t niet verkeerd is!
Leuk is dat Claude (de Fransman, die ik in Mussidan al ontmoette) ook hier is gearriveerd. Wel zo gezellig, kunnen we met z'n drieën eten.
Met mijn benen zit het echt helemaal goed, na de tocht van ca. 22km zonder problemen net nog effe door de stad gewandeld. Ik ben echt hartstikke blij dat herstel zeer goed gaat en geloof zelfs dat ik nagenoeg voor 100% zal herstellen.
Morgen nog een vrij vlakke etappe naar Saint Sever en daarna begint t wat heuvelachtiger te worden. Ik kijk daar wel naar uit, bergop loop ik zeer goed, het steil afdalen gaat wat minder, daarom is nog een beetje oefenen vóór de Camino del Norte nooit weg.
Het weer is echt super, zag vanmiddag 21graden op een thermometer, zo mag het wel even blijven!
Morgen meer belevenissen uit t zuiden van Frankrijk.

1. Jeannie:
    2 mei 2016
    Hallo Paul
    Fijn dat alles zo goed gaat met jouw het weer is met je en dat heb je ook wel nodig wens je een goede reis Jeannie
  2. Paul oet Sjinne:
    2 mei 2016
    Hoi Paul 1,
    hier weer een berichtje van Paul 2, ik was het weekend in Brussel en Leuven. Ja, dat Frans sprekende gedeelte van BE mis ook ik niet.
    Ik lees dat de maaltijden (soms vegetarisch) met een goed glas bier/wijn genuttigd worden, proost! Ook jij hebt inmiddels de zon gezien/gevoeld, dat hier van hetzelfde. Ik wens je een goede voortzetting van de reis, en laat het bij 1 blaartje blijven.
    Groetjes uit het zonnige Zuiden van Paul & de rest