Dag 44 Sorges-Périgueux.

21 april 2016 - Périgueux, Frankrijk

Bonjourkes beste volgers,

Even terug naar gisteren.
Vriendelijk ontvangen door beheerderspaar in herberg. Marie heb ik nog op de foto gevangen. Ook de 2 Nederlandse dames, die ik al een aantal dagen tegenkom onderweg, waren in deze herberg. Wel effe rechtzetten, Ines en Ardine zijn vriendinnen en dus geen moeder en dochter! Maar, afijn ook deze dames op een kiekje gevangen. Jammer dat ze in Périgueux hun pelgrimstocht voor enkele maanden onderbreken, want het was leuk gezelschap.
In herberg Sorges de avond afgesloten met heerlijk diner en wat chaotisch gebabbel in Frans, Engels en Hollandais.
Sorges is best een aardig stadje, maar heeft weinig voorzieningen en er loopt een zeer drukke weg doorheen met massa's zwaar vrachtverkeer.
Na een lekker uitgebreid ontbijt en kort bezoekje aan de supermarkt, rond half 9 op pad gegaan.
Zeer fraaie route die net in maart 2016 geheel is aangepast. De route is iets korter geworden en perfect bewegwijzerd. Onderweg nauwelijks bewoond gebied gezien. Ergens halverwege komen er 3 GR-routes samen met de pelgrimsweg. Hier was ik ineens de pelgrimsroute kwijt en heb enkele km's de GR36 gevolgd. Via de landkaart op m'n telefoon wist ik in elk geval dat ik de goede kant uitliep. Na die paar km's zat ik dan ook weer automatisch op de pelgrimsweg. De laatste km's voor en door Périgueux was nogal mineur, langs zeer drukke wegen met soms nauwelijks uitwijkmogelijkheid in de berm. Daarnaast was t ook flink gaan regenen dat laatste stuk. Misschien ook daarom dat de stad me wat tegenviel.
De herberg hier snel gevonden, kwam er tegen 15uur aan. Apart herberg, wel netjes, maar is een groot appartement op eerste verdieping. De wandelkar en schoenen staan beneden in de garage, dus wel wat gesleep met mijn spullen. Waarschijnlijk ben ik de enige gast vanavond, er heeft zich nog niemand anders gemeld. Morgenvroeg kan ik hier ontbijten. Voor vanavond moet ik nog kiezen; restaurant of hier in de keuken iets klaarmaken.
Ik denk dat ik vroeg op bed lig en nog wat ga lezen. Gisteren had ik een slechte dag en wat last van mijn been, vandaag ging het weer een stuk beter. Ik heb wel op mijn wandelsandalen gelopen en dat is heerlijk voor de tenen. Ondanks n beetje modder op de paden, is het zeer goed te doen op sandalen!
Genoeg gekletst voor vandaag, de foto's zijn denk ook wel aardig vandaag en vullen de belevenissen aan.
Ik ben nog aan t twijfelen over een rustdag in Périgueux, maar besluit dat morgenvroeg.
Dank voor de berichtjes en tot morgen!

1. Paul oet Sjinne:
    21 april 2016
    hallo Paul,
    mooie foto's van een even zo mooie omgeving. Het onderkomen is wel een beetje apart ja (appartement boven herberg) et dommage de la pluie. Hier in Schinnen schijnt vandaag volop de zon, er is pas tegen vrijdag regen voorspeld. Dan krijg jij de zon te zien, denk aan het petje! En die foto van jou het de 2 hollandse meisjes, geweldig. Jij bent niet alleen een pelgrim, nee ook een echte Don Juan. We wensen jou een goede en gezellige voorzetting van je reis.
    Groetjes van Paul & family oet Sjinne
  2. Brigitte:
    21 april 2016
    Hoi Paul, in welke mooie omgeving loop je toch... prachtig!! De foto's zijn ook gaaf. Jammer dat de dames je gaan verlaten, zou leuk gezelschap zijn geweest tot in Compostella. Succes voor morgen weer, groetjes Brigitte
  3. De jongens:
    22 april 2016
    een echte pelgrim draagt natuurlijk Jezus-air-Nikes !