Dag 43 Thiviers-Sorges

20 april 2016 - Sorges, Frankrijk

Toch nog wel gezellig geweest in Thiviers. Met dochter Ines boodschappen gaan doen in centrum. Ines heeft lekkere salade en macaronischotel bijeengekookt en ik heb meegegeten met dochter en moeders (Ardine). Beide hebben in Frankrijk gewoond.
De nachtrust was bar slecht, meneer van Frans echtpaar snurkte er ongelooflijk op los, geen oog dichtgedaan dus. Ik ben echt aan het duimen dat ze vanavond in Sorges ergens anders overnachten.
Vandaag weer een fraaie route, met weinig bebouwing onderweg. Weinig mensen gezien onderweg; o.a. onvriendelijke chauffeur onderweg en chagrijnige hotelmeneer (die dan weer wel een grand café van 0,5liter voor je neus zet!). Wel ontmoeting met n haas gehad, was effe aan t pauzeren en stond stil te drinken; komt r een haas tot op 3 meter naar me toegerend, staat even op achterpoten naar me te kijken en gaat er (ja wat anders) als n haas vandoor.
Al om 14.30 uur bij herberg in Sorges aangekomen. Ik mocht wel mijn bagage stallen, maar kon pas om 16.00 uur binnen. De inderdaad prachtige kerk bekeken. Die is recent gerestaureerd en dat is mooi gedaan! Effe door t durp gelopen, bij de kleine supermarkt een fles water gehaald en op bankje gaan zitten wachten. Uiteindelijk om 15.30uur binnen gemogen en meteen gedouched.

Morgen volgt de rest nog wel, de WiFi is hier weer erg slecht.

1. Jose:
    20 april 2016
    Hoi Paul, op de allereerste plaats je maakt aardige kiekjes daarom is her al fijn je te volgen ha,ha (grapje natuurlijk) nou ik hoop dat die twee dames het goed gemaakt hebben voor de onvriendelijke mensen die je onder weg bent tegen gekomen(je bent wel in Franrijk he)het zullen zeker niet de laatste zijn maar zo te zien heb je wel het weer mee(gelukkig)nou voor morgen weer toi,toi,toi en hopelijk een goede en wel verdiende nachtrust.Groetjes vanuit Eys
  2. Brigitte:
    21 april 2016
    Hoi Paul, varkens ezel en koeien erg mooi! Maar jammer genoeg niet dé haas...hij heeft je natuurlijk overrompeld om zomaar ten tonele te verschijnen Wens je een rustig nacht!
  3. Jacqueline:
    Hoi Paul,
    Je bent al weer aardig op dreef als je om half 3 op de bestemming bent.
    Fijne wandeldag vandaag.
    Jacqueline
  4. Brigitte:
    21 april 2016
    Hoi Paul, lees net dat Gerd Leers ( onze voormalige burgemeester) 1 mei met de fiets richting Santiago de Compostela. Wie weet kom je hem nog eens tegen... Groetjes Brigitte