Etappe 5: Cades - Cicera 19km.

11 mei 2018 - Cicera, Spanje

Hola volgers,

Echt Spaans leven gisteren in de albergue. De dames die ik gisteren noemde kwamen niet dineren, maar kaartspelen. Ik versta niet veel Spaans, maar begreep wel dat dat haast op leven en dood gaat hier!
Hospitaliera heeft later op de avond een grote pan spaghetti gemaakt met wat salade en (mazzel!) een blikje San Miguel.
Overigens is er nog een Spanjaard en 2 Spaanse dames gearriveerd in de albergue.
Bij aankomst was ik totaal verkleumd van nattigheid en kou, maar later in de middag heerlijk buiten in het zonnetje gezeten.
Tip trouwens voor Lebaniego-lopers: neem voldoende geld mee in San Vicente. Het is erg om te zeggen, maar dankzij David die me 20 euro leent tot in Potes, heb ik onderdak en eten. Weinig PIN-automaten onderweg dus.
Ook pinnen in bars, restaurants en albergues gaat meestal niet.
Vanmorgen relatief laat gestart, ergens na 8uur, vanwege vrij korte route. Hele dag samen met David gelopen. We hebben een zelfde tempo. Vanwege de korte route een kleine omweg gemaakt (vanwege supermarkt) en uiteindelijk 19km gedaan. Wel zo’n 900 hoogtemeters (klimmen) gemaakt en we zijn nu in Cicera op ca. 500 meter plus.
In Cicera meteen bij de bar gaan eten en een cervezaatje gedaan. Helaas zat daar weer de groep Amerikaanse bustoeristen, die ik enkele dagen geleden ook al zag.
Even later de albergue gevonden, gedouched, beetje wasgoed gedaan en de arbeid zit er op voor vandaag.
Op de foto’s is het te zien, boven 1500meter ligt er nog sneeuw in de Picos de Europa. Straks in Potes even wat advies inwinnen, handschoenen kopen en mogelijk nog een warm shirt.
Momenteel slaat het weer om (zie foto) en regent het al een beetje. Voorspelling voor morgen is ook regen in de ochtend.
Morgen dus in elk geval naar Potes. Er zijn verschillende routes te lopen, maar bekijk dat morgen onderweg wel. Ik weet nog niet of ik in Potes de albergue neem of die bij het Monasterio (paar km verderop).
Vandaag weinig aktie voor de wheelie, maar ik verwacht dat dat morgen wel het geval zal zijn!

1. Jacqueline:
    11 mei 2018
    Hoi Paul,
    Mazzel dat je met David liep, anders had je waarschijnlijk op de liefdadigheid (en je tentje) moeten vertrouwen. Maar ik geloof dat dat nogal frisjes is.
    Nog veel hoogtemeters in het verschiet morgen?
    Heel veel succes en mooi droog weer gewenst voor morgen!
    Do fotos zijn top; mooie bergdorpjes en koeien.
    Groetjes
    Jacqueline
  2. Peter en Gerda:
    11 mei 2018
    Mooie beelden Paul, buen Camino verder. Vol belangstelling blijven we je volgen. Groet, Gerda en Peter.
  3. Saskia:
    12 mei 2018
    Hallo Paul,
    Prachtige foto's. Geniet van de reis en het onthaasten.
    Groetjes Saskia
  4. Brigitte:
    13 mei 2018
    Hoi Paul, prachtige omgeving daar! Veel succes en plezier verder 🏃🏼‍♂️ Groetjes Brigitte