Etappe 4: Serdio - Cades 19km.

10 mei 2018 - Cades, Spanje

Hola volgers,

Drukte in de albergue gisteren, ik denk zo’n 15 pelgrims. Wel een goed verblijf in Serdio, albergue is goed en er is een goede bar/restaurant.
Slapen was weer wel een probleem, vanwege enkele extreme snurkers. Ondanks m’n zeer goede oordopjes (Peter😁) tot 12 uur wakker gelegen en toen maar een illegale actie gedaan; spullen gepakt en op de begane grond gaan slapen. Daar staan extra bedden voor t geval het erg druk is. Hier uiteindelijk lekker door kunnen slapen tot een uur of zes. Zag vanmorgen dat enkele Duitse dames mijn voorbeeld hadden gevolgd.
Erg regenachtig vandaag, eigenlijk continu miezelregen. Vandaar dan ook zeiknat gestopt in Cades. Ik lig dus 10km achter op planning.
Ook goed trouwens om te stoppen vanwege de moeilijkheid van de wandeling van vandaag. Zeer fraaie route, maar zwaar.
Volgens de beschrijvingen wordt de route nog zwaarder na Cades/Lafuenta, dus neem ik een extra dagje voor de Lebaniego. Dat is later wel weer in te halen.
Heerlijk rustig trouwens op de Lebaniego, de hele dag alleen gelopen. David is de enige andere pelgrim die deze route loopt. Hij kwam een half uurtje na mij aan in Cades en blijft ook hier.
Albergue ziet er top uit. Verblijf voor 8euries en voor 6 euries diner. Net bij een rondrijdend winkeltje brood en kaas gekocht voor morgenvroeg. Ik zat een beetje krap in eetwaar, dus die rijdende toko was een uitkomst.
Morgen kom ik door dichter bevolkt gebied en moet dan nodig effe pinnen en voorraad inslaan.
Er is vanmiddag een beetje zon en ik hoop dat mijn wasgoed nu wel droog wordt, gisteren is dat niet gelukt.
Ben ik net aan de blog bezig komen er hier diverse oudjes uit het dorp de keuken innemen voor een diner!? Ik snap t niet goed, veel luide Spaanse geluiden. Misschien kan ik t morgen verklaren!?

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jacqueline:
    Hey Paul,
    Zou het iets met hemelvaart te maken hebben, dat de albergue dan ook als gemeenschapsruimte wordt gebruikt?
    Misschien kunnen jullie meeeten 😉
    Die paden zien er verraderlijk uit, zeker met die karre van jou en regen..
    Hopelijk is het (in Spanje) morgen wat droger....
    Jacqueline
  2. Jose:
    10 mei 2018
    Hallo Paul, hoewel ik nog niet gereageerd heb volg ik je wel.
    Met veel plezier lees ik weer je reisverslagen en geniet van de mooie foto's. Het is weer top van je deze moeilijke, zware maar ook mooie tocht te maken.Ik wens je een fijne avond,goede nachtrust en morgen
    zeker geen regen maar een aangenaam zonnetje.
    Toi,toi voor morgen.
    Ut meadje oet Ees
  3. COR:
    10 mei 2018
    Hoi Paul, wat een moeilijke etappe heb je gelopen, of moet ik geklommen zeggen? Wat 'n trappetjes op en af!!! Hoop dat je wel goed hebt kunnen eten en slapen.
    Hartelijke groeten: COR
  4. Theo en Lenie:
    10 mei 2018
    Het is toch een heftige dag geweest met al die moeilijke passages door velden en bergen. Je bent er toch goed doorgekomen .Er komen nu nog zwaardere routes heb ik op de kaart gezien.Via google maps en streetview, kun je bijna zien waar je gelopen en overnacht hebt. Sterkte voor de volgende etappes. Groeten Theo en Lenie.