Etappe 24: A Laxe - A Ponte Ulla 32km.

30 mei 2018 - A Ponte Ulla, Spanje

Hola volgers,

Gisteren dus in die moderne albergue in A Laxe. Bij nadere beschouwing is de helft van het gebouw gestut en staan er een 10-tal emmers om lekkages op te vangen. Het lijkt wel een Wiel Aretz-gebouw!😚
Aardig bijgepraat met Jeannet en Roger, het is wel een zeldzaam toeval om bekende pelgrims net op hetzelfde moment op een route tegen te komen! Je wordt er haast gelovig van.
In de bar nog even een biertje gedronken en om 21uur ging hospitaliera de deuren sluiten van albergue (terwijl er op de info open tot 22uur staat!?).
Afijn, even voor 22uur lag iedereen plat en kon het licht uit.
Mazzel trouwens met albergue, daags tevoren was ie helemaal vol en moesten er nog 9 mensen doorlopen. Nu maar halfvol.
Niet goed geslapen, op het bovenbed lag een beweeglijk iemand. Die is wel al zeer vroeg (denk 4uur) vertrokken. Rond 6uur ben ik opgestaan en heb ingepakt. Afscheid genomen van Jeannet en Roger en op pad.
De route liep parallel aan drukke verkeersweg en vandaag was er vrij veel asfalt. Toch ook wat veldwegen en zelfs weer een Romeinse weg gehad vandaag. Al met al viel het dus wel mee.
Omdat ik vrij vroeg weg was, de eerste helft geen pelgrims gezien. In de tweede helft wel geregeld bij de enkele bars onderweg.
Venijn zat er vandaag in de laatste km’s, een fikse afdaling naar A Ponte Ulla. Die voel je wel in de knieën. Ik heb nog even gedacht om door te lopen naar Outeiro een paar km verderop, maar dat is weer 200meter klimmen. Die doe ik morgenvroeg wel.
In A Ponte Ulla passer je eerste de albergue municipal. Hier stond al een hele rij rugzakken naast de deur, wss. al vol. Ik had mijn zinnen op pension A Cruceiro gezet en daar was nog plaats zat. Toch maar weer een eenpersoonskamer genomen. Dat bevalt me toch veel beter dan de (meeste) albergues. Voor het prijsverschil, 6 of 12 euries, hoef je dat ook niet te laten hè!?
Goede kamer en uitstekende douche. Ook weer zo’n fijne elektrische radiator om kleren te drogen! Gisteren m’n was niet droog gekregen, maar dat lukt straks weer wel.
Ik ga zo eens voor een pelgrimsmenu. Vanmiddag wel al een heerlijke warme sandwich met sardientjes gehad, maar krijg weer behoorlijk trek.
Een flinke salade en aardappels met makreel verorberd. Best wel lekker.
Bezig met de blog, maar soms roept de plicht. Moest een Poolse jongedame van wat informatie voorzien over de overnachtingsmogelijkheden in Santiago. Bovendien had ze gehoord dat ik de Vadiniense liep en wilde wat foto’s zien. Tja, die is nu behoorlijk enthousiast!
Maar nu is het tijd voor het wassen en drogen van wat kleren. Daarna eens kijken wat er in Ulla te zien/beleven valt, ik ga echter niet veel meer lopen, die laatste afdaling vandaag deed een flinke aanslag op mijn benen/knieën!

1. Jacqueline:
    30 mei 2018
    Hoi Polleke,
    Dat was weer een indrukwekkende afstand vandaag! Heb jij nu ook de neiging langzamer te lopen nu Santiago bijna in het zicht ligt?
    Ik heb mega respect voor je (laatste) caminos en wat je er zoal voor over hebt.
    Als rechtgeaarde avontuurlijke pelgrim zal je nog wel geen bedje in Santiago hebben geregeld, dus ik ben es benieuwd of het weer het seminario wordt.. Een eigen kamertje is wel lekker om tot rust te komen.
    Succes morgen👣💪🏻
    En hopelijk snel tot ziens (met of zonder woeste look).
    Jacqueline
  2. Brigitte:
    31 mei 2018
    Hoi Paul, respect weer voor wat een afstand en hoe je het allemaal gelopen hebt! Knap hoor 👌🏻 Je doet me wel geregeld watertanden als ik zo lees wat voor lekkers je allemaal eet... Ik heb ook tortilla’s ingeslagen..van de Lidl 😋😉 Heel veel plezier morgen op je laatste kilometers en gezond en wel weer thuis! Wordt weer tijd om te feuten 😁 Groetjes Brigitte