Etappe 6: Cicera - Potes 22km.

12 mei 2018 - Potes, Spanje

Hola volgers,

Gisteren met zijn vijven in albergue Cicera dus. Erg frisse bedoeling vanwege defecte verwarming. S’nachts koelt t af tot een graad of 5 denk. Gelukkig wel warm water.
In de albergue gekookt dit keer, pasta met wat groentes (vers en blik). In de koelkast een fles wijn gevonden.
Rond 9uur gaan slapen en vanmorgen om 6 uur op. Dit zo gepland vanwege het verwachte slechte weer en de zware route.
Het weer viel wel mee, vooral S’morgens wat miezelregen. De route was echter gruwelijk zwaar, zeker de eerste 2 uur; 350 meter bergop over een glibberig modderpad met behoorlijk grote rotsblokken. Daarna 650 meter afdalen over vaak steile paden. Het vervolg was relatief eenvoudig.
Weer gestart met David, maar die heeft halverwege nog een zware route gevolgd, terwijl ik de eenvoudige deed.
In Potes gepind en de eerste koffie van vandaag gedronken. Daarna door naar Monasterio Santa Toribio, 300meter bergop. Helaas is de albergue daar gesloten en het Monasterio zelf ook. Wel teleurstellend na deze tocht. Wel m’n Lebaniego gescoord en weer afgedaald naar Potes.
Daar had het toerismebureau siësta tot 16uur, dus maar even op terras gaan wachten. Inmiddels was David ook gearriveerd.
De sleutel van de albergue gekregen en die is wel heel apart, zit in de kademuur verstopt.
Naast de 3 Spanjaarden nu ook een Nieuw-Zeelander in de albergue. Die loopt de Lebaniego straks omgekeerd. Hij komt vanaf de Francesroute.
Awel, het bekende ritueel; douchen, wasje doen en wat inkopen halen.
Zometeen samen wat koken, couscous dit keer.

1. Jacqueline:
    Hoi Paul,
    Tjonge wat een heftige paden zijn dat; zeker met je wheelie. Maar je bent er gelukkig toch gekomen.
    Raar dat herberg en klooster dicht zijn. Maar het certificaat wel gekregen dus. Is het nog gelukt om wat warmere spullen te kopen? Zie ik nou goed dat er morgen kans op sneeuw is?
    Wandel ze voor morgen 👣.
    Groetjes
    Jacqueline
  2. Paul:
    12 mei 2018
    Nou, ik heb handschoenen gekocht. Voor de kou kan ik 2 shirts extra aantrekken. Mooi zicht vandaag; loop bergop naar Monasterio en zie een bergkam zonder sneeuw. Bij Monasterio aangekomen net voor heftige bui met hagel. Half uur geschuild en terug naar Potes gelopen; dezelfde bergkam flink onder de sneeuw. Morgen echter nog geen sneeuw, mogelijk dagen daarna een beetje (boven 1500meter).
  3. Theo en Lenie:
    12 mei 2018
    Dat is vandaag toch een zeer mooie maar zware tocht geweest.We hopen voor jou, dat het weer beter wordt en de tocht niet te zwaar gaat worden. De foto's zijn prachtig . Maar om dat zelf te zien in de werkelijkheid lijkt me een bijzondere ervaring. veel succes morgen.
    Groeten Lenie en Theo
  4. COR:
    13 mei 2018
    Hoi Paul, terwijl jij met je kar de zware hellingen op en af sleurde zat ik bij jouw ouders in de zon aan de koffie met vlaai. Mooie foto''s heb je gemaakt. Ik hoop voor jou dat het wat warmer wordt .Even kijken wat je vandaag beleefd hebt. Groetjes: COR