De reis dag 2

5 september 2023 - Assisi, Italië

Lag ik toch echt te slapen, krijgen we grenscontroles bij grens met Zwitserland, Iemand uit Kosovo hebben ze even meegenomen voor grondige controle. Balen, weer zeker een half uur vertraging.

Tot Milaan volle bak in de bus, daarna langzaamaan rustiger. Veel chaos omdat chauffeurs weer alleen Italiaans praten. Ze kregen veel opmerkingen van Duitsers en Engelstaligen om ook hun te informeren.

Ik noemde de chef-chauffeur maar captain chaos, verstaat ie toch niet.

Uiteindelijk heb ik nog een uurtje kunnen slapen, in totaal dus misschien twee uur.

Uit de bus meteen koffie met een broodje gedaan op terras. Heerlijk weer hier, dikke twintig graden en stevig windje. Daar kom je weer wat van bij!

Vervolgens de tram naar centrum Firenze genomen.

Erg druk in Firenze, met overal straatmarkten.

Ik was blij om de trein te nemen, weg uit de drukte. Nog eens een reis van 2,5uur met 14 of 15 halteplaatsen geloof ik, een soort boemeltreintje dus.

Helaas wel een jengelend kind in de coupe.

Maar ook dat overleefd en na nog een busrit van 10 minuten en een flink stuk klimmen het hotel bereikt.

Ik drink nu even een biertje, ga zo even wat eten en lig dan gauw te slapen denk.

Morgen weer een dag,

Paul.

1. Lianne Lemlijn:
    Hey Paul,
    Heel veel plezier en succes met je tocht.
    GENIET ervan.

Groetjes Lianne
  2. Jacqueline:
    Hoi Paul,
    Ah het is meteen weer vertrouwd Italiaans ; de discussies en de fotos.
    Slaap lekker en morgen fris op pad. Succes! 🥾🥾🥾🍻
  3. Peter:
    5 september 2023
    Hee Paul, jij kon toch Italiaans, dus voor jou een peuleschilletje!!!!?????
    Wij wensen jou een mooie tocht toe.
    GenP
  4. Peter:
    Capitano caos!
  5. Brigitte:
    7 september 2023
    Zo, das was me dan een hobbelige aanreis zeg! Veel plezier en succes de komende tijd!