Etappe 1 Assisi - Spello 18km 700hm.

6 september 2023 - Spello, Italië

Gisteren na mijn biertje (wel een Messina) terug naar het hotel en ik lag om 20 uur al in bed. Doodmoe van de lange reis.

Eigenlijk pas om 7.30uur ontbijt, maar ik kreeg om 7uur al koffie en ontbijt van het ontbijtmeisje.

Ik ben wel snel terug naar mijn kamer moeten rennen voor de WC. Mijn maag voelde vanmorgen al wat raar, maar dus zwaar aan de diarree! Waarschijnlijk van drinken kraanwater, dat is soms verraderlijk in Italië.

Even getwijfeld, maar toch gaan lopen. Rol WC-papier meegepikt en gegaan. Die rol was echt nodig en het was afzien de eerste km’s. Bepaald niet in vorm! Ook verlopen de eerste kilometers continu steil bergop naar Eremo delle Canceri, een klooster op 850meter hoogte.

Nog een vervelend iets waren de afstandhouders op de wielassen van de wheelie. Ik heb die vernieuwd. Ze zijn dan nog erg stug en piepen heel irritant.

Afijn, het kostte moeite om naar de Eremo te klimmen en ik heb afgezien van de klim naar Monte Subasio (1200-1300meter hoogte). In plaats daarvan gaan improviseren. Eerst een fraaie panoramaweg en later wat uitdagende bospaadjes. Aan het eind merkte ik pas hoe warm het is vandaag (28 graden). Tussen olijfbomen en in de volle zon het laatste stuk naar Spello gelopen.

Al snel mijn onderdak gevonden en in het stadje gaan eten. Gelukkig verdraagt mijn maag dat weer. Onderweg trouwens weer water getapt uit de bronnen op de berg, lekker koel en beter te vertrouwen water.

Spello is prachtig! Ik liep er net al een stukje doorheen en ga waarschijnlijk straks nog even terug.

Morgen wil ik naar Montefalco, 20km en 300hm. Dat is wel prettig, een eenvoudige, niet te lange etappe om weer in het ritme te komen. Want ook dat ontbrak vandaag nogal, het goede ritme.

Paul.

1. Jacqueline:
    6 september 2023
    Hoi Paul,
    tjonge dat lijkt mij heel vervelend wandelen! Maar goed de kop is er weer al; morgen beetje bijkomen op een iets makkelijker (?) etappe. Wandel ze.
  2. Brigitte:
    7 september 2023
    Hoi Paul, oei.. erg vervelend! Gelukkig gaat het je nu beter. Zeer verstandig om het dan wat rustiger aan te doen. Bij ons is het trouwens hoogzomer weer… 31graden t/m maandag.