De reis met de bus dag 1

4 september 2023 - Ulm, Duitsland

Een uur later uit Aken vertrokken. Ze melden wel netjes per SMS dat de bus later komt, dus je hoeft niet voor niks gegaan wachten bij bushalte.

De chauffeur deed wat moeilijk over de wheelie, maar uiteindelijk mocht die gewoon mee. Ik wees hem op een meneer achter me met een exact even grote koffer.

Tot Keulen gesproken met Duits-Canadees stel, die naar Bologna gaan, maar dan met vliegtuig vanaf Keulen.

Ik moet eens uitzoeken of dat een optie is, vliegen vanaf Keulen.

In Frankfurt de aansluitende bus ruimschoots gehaald en die vertrok volgens planning.

Nu alsnog een half uur vertraging, maar dat is niet zo erg; in Florence 2,5uur om over te stappen op de trein.

Ik heb mazzel met mijn plaats in de bus, de rugleuning kan behoorlijk ver naar achteren. Ik ga proberen wat te slapen.

Ik ben bijna aan de grens met Oostenrijk nu (23.30uur).

Paul

1. Brigitte:
    5 september 2023
    Hoi Paul, alles toch enigszins naar wens verlopen. Hoop op een goede nachtrust voor jou en fris morgen beginnen in Italië. Loopt je vriendin ook weer een stuk met je mee? Groetjes Brigitte
  2. Jacqueline:
    Hoi Paul,
    So far so good!
    Laat het Italiaanse leven maar beginnen met een echte cappucino en een stuk pizza; dan ben je morgen klaar om te starten.
    Groetjes Jacqueline
  3. Thea Rousch:
    5 september 2023
    Hoi Paul, veel succes. Het is erg warm weer. Maar je bent wel wat gewend.
    Succes. Groetjes Thea Rousch
  4. Peter:
    5 september 2023
    Paul, veel succes, alles komt goed.