Etappe 9: Tineo-Borres.

10 september 2017 - Borres, Spanje

Vanmorgen zag het er regenachtig uit, het heeft ook snachts veel geregend. Na het ontbijt van 8uur was het echter opgeklaard, maar hing er wel mist in de bergen. Prachtig zicht (zie foto's).
Samen met Clay vertrokken om iets voor negenen. De meeste overige pelgrims waren al vanaf 6 a 7 uur op pad.
Prachtige route gehad, licht stijgend naar 900meter plus en tot Borres zakkend tot ruim 600 plus.
Iets voor Borres, in Campiello (met 4 albergues!), afscheid genomen van Clay. Hij is door naar Pola de Allende.
Onderweg maar enkele mensen gezien, ouder stel uit de States, een Duitser. En voor de afwisseling een aardige Poolse jongedame (zie ook foto: moet m'n vooroordeel over Polen dus wat bijstellen!).
In Borres in plaatselijke bar ingeschreven voor de albergue, ik bleek de eerste te zijn. Ik was er ook al om 13uur.
De albergue is niet geweldig (zie foto's), maar het is de laatste vóór de afsplitsing naar de oude Camino-route naar Hospitalis over de bergen. Als het weer goed blijft doe ik deze dus morgen.
Straks in de bar een pelgrimsmenu en hopelijk is ie morgen open voor koffie en ontbijt.
Terwijl ik dit zit te schrijven arriveert er een jonge Spanjaard op een step (zie foto). Hij wil morgen ook over de bergen.
Gisteren in Tineo nog een Duits echtpaar met dochter gesproken die ook van plan waren in Borres te overnachten, ik ben dus gelukkig niet alleen.
Ik zal straks met diverse mensen telefoonnummer uitwisselen. Je weet maar nooit.
Inmiddels wordt het nog drukker, Poolse jongedame arriveert, de Duitser die ik onderweg zag en nog een stelletje.
Zo meteen eens voor het pelgrimsmenu gaan.
Grappig dat de geschiedenis zich herhaalt, de Spaanse jongen met de step werd vandaag gevolgd door twee honden!
Gelukkig is de eigenaar uit Tineo de honden komen ophalen. Hij vertelde heel nonchalant dat zijn honden wel vaker met een pelgrim meelopen.

1. Jacqueline:
    10 september 2017
    Hoi Polleke,
    Dan hoop ik voor jou dat je niet in het bovenste bed hoeft te klimmen..
    Erg mooi de foto van het dal in de mist. Ik wens je morgen een droge wandeldag... en je niet gek laten maken door mannen op dure fietsen en strakke pakjes aan!
    Jacqueline
  2. Thea Rousch:
    10 september 2017
    Vraag maar zeker van die mooie Poolse dame😀😀😀😀
  3. Bert en Mies:
    12 september 2017
    Is die Poolse dame in Gdansk begonnen? Mooi langs de Oostzee.
    is ,,maar,, 3750 km naar Santiago. Wij hebben er kleine stukjes van gewandeld. Die schelp kom je overal tegen. Blijf genieten.