Etappe 21: Mino-Presedo.

23 september 2017 - Presedo, Spanje

Wel aardig verblijf in Mino. Goede albergue, alle voorzieningen op loopafstand.
Laat in de middag arriveerde er nog een groep Spaanse dames, erg luidruchtige types.
De albergue heeft 2 slaapzalen en alleen de eerste was geopend. S'avonds mijn spullen gepakt en stiekem in slaapzaal 2 gaan liggen.
Zodoende een ongestoorde nachtrust gehad en dat was wel anders in zaal 2 hoorde ik vanmorgen.
Vanmorgen wel wat ontbeten, brood met kaas, maar weer geen koffie. Vanwege de zaterdag duurde het ook lang om een bar te vinden die open is.
Weer samen met Pool Lukas opgelopen en elkaar onderweg nog geregeld gezien. Wel een mooie route vandaag, maar bijna geheel asfalt (terwijl dat vlgns. mij met kleine aanpassingen in route anders zou kunnen zijn). Veel kleine dorpjes onderweg, de eerste stad pas na 11km, Betanzos. Hier dan ook wat langer gepauzeerd met koffie en een broodje.
Na Betanzos een lange klim omhoog gemaakt en via wat kleine dorpjes en een groot eucalyptusbos in Presedo aanbeland. De optie was om door te gaan naar Bruma, maar voor Bruma een zware klim en bovendien is het ca. 13km lopen.
Dus maar gestopt in Presedo. Ik was er tegen 13uur al, maar tot mijn verbazing waren er al een stuk of 8 Spanjaarden ingecheckt. Later hoorde ik dat die al om 5uur uit Betanzos waren vertrokken.
Inmiddels al 16 van de 20 bedden bezet.
Op 400meter lopen is er een bar/restaurant met museum (zie ook foto's). Meteen na aankomst gaan eten, heerlijke gegrilde vis.
Na het eten gaan douchen en wat kleren gewassen en te drogen gehangen.
Naast bar/restaurant zijn er geen voorzieningen in het gehucht. Vanavond nog effe terug naar de bar voor stempel en rond 19uur komt de hospitalier ook voor stempel en betaling.

1. Peter en Gerda:
    23 september 2017
    Beste Paul, je doet heel wat ervaring op met al die "Spaansen", we hebben dezelfde ervaringen opgedaan. Misschien een idee om eens een boek te graan schrijven omtrent al jouw camino-ervaringen???????
  2. Jacqueline:
    23 september 2017
    Hey Paul,
    Ik zie dat je nog steeds de goede kant op loopt. Wijs besluit om een rustig bedje te zoeken!
    Maar zo te lezen zijn er voldoende herbergen open.
    Veel plezier de laatste etappes! "Spreek" je morgen weer.
    Jacqueline