Etappe 10: Borres-Berducedo.

11 september 2017 - Berducedo, Spanje

Gisteren nog heel wat pelgrims overtuigd om de oude route over Hospital te nemen. Uiteindelijk is iedereen in de herberg van Borres overstag gegaan. Vanmorgen zijn we daar na het ontbijt van 7.30uur met zo'n 10 man/vrouw vertrokken.
Het had wel smorgens vroeg geregend, maat de paden waren nog goed te doen.
Route is totaal 25km met ruim 1000m klimmen en 750m dalen. De eerste klim is al 600m over de eerste 8km. Dat ging me eigenlijk heel gemakkelijk af. Pad daarna werd het moeilijker, vanwege grote keien op het pad. Na km 20 sloeg bij mij de vermoeidheid helemaal toe. Na een half uurtje rust echter in redelijke staat aanbeland in Berducedo.
Naar ik hoorde heeft eenieder genoten van een prachtige tocht. Zie de foto's en filmpjes maar!
Wel lekker om met een groep te starten en toch elk in eigen tempo lopen. Onderweg effe wat babbelen tijdens de pauze's.
Pauze's waren trouwens wat moeilijk vanwege zeer harde wind en lage temperatuur op de hoge bergen. Vandaag T-shirt, trui en jas aangehad.
Op de route is er onderweg niks, geen water en zeker geen horeca. Met goed inslaan echter geen probleem.
In Berducedo aanbeland in nieuwe private herberg. Ziet er goed uit en prijs is oké. Net ook al het diner gehad, niet echt bijzonder maar wel veel en vult goed.
Nu dus t traditionele biertje ter afsluiting van de etappe en straks ff kijken of er hier bekenden zijn (verdeeld over de 4 albergues en 1 pension).
Het wordt behoorlijk fris hier, morgenvroeg maar iets van 10 graden. Berducedo ligt wel op +900 meter.

1. COR:
    11 september 2017
    Hoi Paul, wat heb je weer mooie luchten gefotografeerd vandaag. Dat de temperatuur laag is op die hoogte is vrij normaal denk ik. Maar dat wordt de komende dagen beter volgens mijn computer, morgen 19 en dan 22°. Leuk dat je zo'n groep hebt die je telkens ontmoet! Succes voor morgen: COR