Naam:
Foto’s:
1606
Video’s:

Over mij

Na 8 camino's en 5 keer een aankomst in Santiago de Compostelo, wordt het tijd voor iets anders.

Op zoek naar een mooie uitdaging, uitgekomen op de Via Francigena naar Rome en de Via Francigena del Sud naar Bari.

Halverwege 2019 wil ik in elk geval van start gaan en hoop de grote Saint Bernard pas te bereiken tussen Zwitserland en Italië.

De werkelijke afstand tot Rome is ongeveer 1800km. De complete afstand tot Bari zal ca. 2500km. zijn.

In 2015 van huis uit naar Limoges in Frankrijk gelopen.

In 2016 hier de draad opgepakt en via de Camino del Norte in Santiago aanbeland.

Vanwege wat extra tijd ook naar Fisterra en Muxia geweest en de Camino Inglés vanuit A Coruna gelopen.

In 2017 de Camino del Salvador, Primitivo en Inglés vanuit Ferrol gelopen.

In 2018 de Camino Lebaniego, Routa Vadiniense, stukje Camino Fránces en de Camino Invierno gedaan.

Over mijn reis

Van thuis uit loop ik mijn eerste etappe naar Vise en pik daar de pelgrimsroute door België op.

Deze pelgrimsroute volg ik tot en met Reims.

In Reims stap ik over op de Via Francigena (loopt van Canterbury, door Frankrijk, Zwitserland en Italië, naar Rome).

Vanaf Rome volg ik de Via Francigena del Sud naar Bari.

Vanuit Bari is de oversteek per boot te maken naar Griekenland, om daar verder te wandelen richting Jeruzalem.

Mogelijk ga ik dat ooit nog eens doen, maar het zijn niet mijn favoriete landen (Turkije, Syrië, Libanon) waar je dan doorheen moet!

Bezochte landen

Ik heb 6 landen (3%) bezocht:

België, Duitsland, Frankrijk, Italië, Nederland, Spanje.