Etappe 15: Brienne Le Château - Bar sur Aube 32km.

16 augustus 2019 - Bar-sur-Aube, Frankrijk

16 augustus 2019.

Bonjourkes volgers,

Gisteren dus verbleven in het jachthuis. Bijzondere lokatie en behoorlijk groot; kamers op bg, eerste en tweede verdieping. WC op de eerste, douche helemaal boven. Beneden geslapen en ook binnenshuis dus voldoende beweging. Die andere pelgrim niet meer gezien, dus t huis voor mezelf.
Uit de gastenboeken blijkt dat er 2 dagen voor me een Engelsman loopt en 1 dag voor me een Canadees. Mogelijk zie ik die straks nog eens. Wat er achter me zit weet ik natuurlijk niet.
Ook zijn er hier vele mogelijke routes te kiezen; Via Francigena, GR145 (bijna hetzelfde), een pelgrimsweg en zelf maar wat aanklooien. Dat laatste doe ik dus.
Slecht geslapen afgelopen nacht; muggen en ‘s morgens heel vroeg herrie (ik denk jagers in het bos achter het jachthuis).
Geen echt geweldige conditie vandaag, maar wel een mooie en vrij vlakke route gelopen.
Gestart door t bos achter het jachthuis en dit gevolgd tot Dienville St. Quentin. Best wel ruige paadjes, mooie start.
In Dienville koffie gescoord en effe gezeten. Mooi plaatsje.
Vervolgens tot Dolancourt over rustige asfatweggetjes. In Dolacourt ligt pretpark Nigloland. Tot Arsonval nog een klein asfaltweggetje gevolgd en de laatste km’s naar Bar sur Aube over vaak dichtbegroeide paadjes gelopen.
Trieste boel, de buitenwijken van Bar sur Aube, zou daar voor geen geld willen wonen!
Zag een paar honderd meter voor me een mogelijke pelgrim lopen, maar was m opeens kwijt. Maar naar Office du Tourism gegaan en vervolgens hotel “pomme d’or” opgezocht. Voor pelgrimstarief €30,- een prima kamer gekregen. Toilet op de gang, naar da’s niet zo’n probleem.
Na een Stella Artois (afsluiten etappe) en douchen effe het stadscentrum bekeken, ook weer tres kalme, net als Reims en Châlons en Champagne. Het lijkt ook alsof het halve stadje op instorten staat, de St. Paul en St. Pierre effe bekeken. Nog een grote kerk hier, maar die is volledig in de steigers.
Ben nu Vietnamees aan het eten (met, jaja, Vietnamees biertje!) dus telefoon gaat effe uit.
Morrege meer,

Paul.

1. Peter en Gerda:
    Laat het je smaken Paul.
  2. Jacqueline:
    Hoi Polleke,
    Ondanks de niet bijzondere (?!) conditie ben je toch weer lekker opgeschoten.
    Is die houten veranda voor de kerk een soort markthal?
  3. Theo en Lenie:
    16 augustus 2019
    Hallo Paul, hier weer eens een berichtje uit Eys. We zijn heel druk geweest in de tuin want het was goed weer daarvoor.
    We hebben je elke kilometer gevolgd en begrepen, dat je veel kilometers maakt, misschien iets te veel. Let goed op jezelf en geniet van alles wat je ziet en tegenkomt. Wij genieten van de foto's en de verhalen .Lenie en Theo.