Etappe 4 Spoleto - Patrico 12km 850hm.

10 september 2023

Gegeten op stand gisteravond, een beetje een kakpubliek daar. Maar wel uitzicht op Assisi en Spello heel in de verte.

Ik heb een Italiaans stel de weg gewezen vandaag! Naar de Duomo, die is maar 100meter verderop, maar toch.

Er is nog een pelgrim binnengekomen bij de zustertjes. Die kwam pas om 18.00uur aan … ik ging net de stad weer in om te gaan eten.

Vanmorgen inderdaad meer pelgrims aan het ontbijt, een Italiaans stel (weinig spraakzaam) en de mevrouw die gisterenavond binnenkwam, een Duitse. Hier wel wat mee gebabbeld en het adres voor de herberg in Rome gegeven. Samen met het Italiaanse stel neemt ze een taxi naar een stadje verderop op de route.

De route vandaag wat onderschat. Volgens mevrouw van de VVV zou de route wel meevallen. Dat viel dus tegen, erg zwaar! Slechts 12km, maar 850meter klimmen over bepaald niet eenvoudige paadjes.

De eerste 3/4 van de route was wel fraai, maar gaf nauwelijks uitzicht. Het laatste kwart was wel genieten van prachtige vergezichten.

Onderweg wel ingehaald door enkele wandelaars, maar de Italiaanse route verloopt hogerop anders dan mijn, Nederlandse, route. Dus of ik vanavond veel pelgrims zie? Ik denk het haast niet, het is nu sowieso niet erg druk meer op de route.

Hier bij de Agriturismo lijkt het wel Nederland, veel verveelde familie’s die hier de zondag komen doorbrengen.

Ik was eigenlijk te laat voor de lunch, maar heb toch een lekker broodje kaas gekregen. Avondeten is pas om 20uur. Bovendien is het zondag en ik kon in Spoleto geen open winkel vinden voor eetwaar voor onderweg. Gelukkig wel flink veel gegeten bij het ontbijt.

Morgen wil ik naar Ferentillo toe, ruim 20km en heel veel afdalen.

Meer daarover morrege.

Paul.

1. Jacqueline:
    Hoi Paul,
    Dat ziet er idd niet fijn uit; steil en met treden. Wel vreemd dat de vvv zelf geen idee heeft. Mss verplicht een etappe laten lopen?
    Is het ook een werkende boerderij of niet meer. Ziet er iig wel mooi (en koel) uit. Eet smakelijk en veel succes morgen.
    Groetjes
  2. Paul:
    10 september 2023
    Het is werkende boerderij, wel bijzaak vooral paarden. De horeca loopt hier wel enorm goed. In Patrico wonen nog 15 mensen hoorde ik net. Ik denk n stuk of 6,7 huizen.
  3. Jacqueline:
    11 september 2023
    Oh leuk; ze organiseren dus paardrijtochten!