Etappe 4: Andenne - Namen 26km

4 augustus 2019 - Namen, België

Etappe 4: Andenne - Namen 26km

4 augustus 2019

Wat een paniek gisteren!
Nergens voor nodig. Me pas na 48uur als vermist opgeven graag.
Tot vrij laat gelopen en er was nauwelijks bereik bij Moulin de Kevret!
Bovendien druk aan het babbelen met Mieke en Stan, de eigenaars. Leuk onderkomen, een molen uit 1400-zoveel, waar nog veel aan op te knappen is. Geweldig verblijf echter, zeer gastvrij!
‘s Avonds pas laat gegeten, tegen 8uur. Veel salades, pasta, piepers in de schil, spiesjes, worstjes en vlees van de barbecue.
Nog een stel uit Amsterdam daar, onderweg naar Rocroi. Ze doen de pelgrimsweg met telkens een week. Stinkjaloers op mijn 2 maanden😁
Later op de avond nog een kampvuurtje gestookt met een Belgisch biertje in de hand.Echt een aanrader om te overnachten!

Pas om 8uur ontbeten, in overleg afgesproken. Eigenlijk ga ik liever een uur vroeger, maar allez.
Superieur ontbijt met alles wat je je maar kunt wensen. Boterhammen voor onderweg mee, helemaal top.
Om 9 uur gaan lopen, mooi bospad bergaf naar centrum Andenne (ca. 2km.). In Andenne wat boodschappen gedaan, daar is de zondagmorgen veel open.
De route gaat richting Maas en volgt die tot Sclayn. Daar ga je eigenlijk een flink stuk omhoog door het “binnenland”.
Bij Sclayn nog ff zitten piekeren, maar toch voor route langs de Maas gekozen. Het is zonnig en behoorlijk warm vandaag. Bovendien ben ik een parttime-Jezus en verricht niet elke dag wondertjes.
Nadeel van de route langs de Maas is dat je continue in de zon loopt, heel wat afgezweet (vanmiddag 28 graden).
Druk belopen/befiest het Ravel langs de Maas, je groet wat mensen en heb even op bankje gebabbeld met fietspelgrim uit NL. Die zakt een week lang de Maas af, camping naar camping.
Veilig in Namen aanbeland en (dikke mazzel!) laatste bed gescoord in jeugdherberg hier.
In Namen zelf weer even wat agressie, steek een zebrapad over, automobilist trekt achter me op met slippende wielen en gaat van 0 naar 100 in 3 seconden. Tja, wat moet je daar van zeggen hè!?

Lekker fris gedouchet nu en een Orval trappist gescoord. Wat wil je nog meer?
Om ongeveer 15uur aangekomen vandaag. Daar waar er schaduw was onderweg vandaag, telkens ff afgekoeld. Uiteindelijk 26km gelopen, de GPS zegt iets van 29km, maar die sloeg een beetje op hol in Namen. Geen idee waar dat aan ligt. Tot vorig jaar was SityTrail, mijn GPS-programma, top. Sinds vernieuwing van de software wordt het er niet beter op.

Straks hier spaghetti bolognese op het menu. Lekker! Heb al aardige trek.
Kamergenoten nog niet gezien, een bed wel al geclaimd op de 4-persoonskamer. Reserveringen hebben voor de hotels/pensions/albergues wel als nadeel dat sommige gasten niet komen opdagen, dus je weet maar nooit.

Morgen meer van pelgrim Paul, ga nu maar ff snel posten, voordat er een opsporing de deur uit gaat😚

Tot morrege,
Paul.

Dank trouwens voor de berichtjes, mailtjes, SMS-jes.
Dat stimuleert wel om topprestaties te verrichten!
Daarnaast kan het best zijn dat ik even een dag zonder bereik zit, dus niet te gauw in paniek raken, zo snel ga ik niet ten onder en heb diverse opties om alarm te slaan in geval van nood!

1. Peter:
    4 augustus 2019
    Dag Paul, genoeg spannends onderweg, zo valt te lezen! Was dat Max soms??????? Loop je naar Rocroi??? We zouden het dan op prijs stellen als je ons tzt overnachtingsadressen kunt bezorgen??? We hebben nl. de route in 2014 gevolgt tot Dinant en willen ooit lopen naar Rocroi. Wat is het vetvolg van de route in Frankrijk?????

Succes morgen, groetjes GenP.