Etappe 3: Saint-Sévere - Andenne 32km.

3 augustus 2019 - Andenne, België

Etappe 3: Saint Séverin -  Andenne 32km

3 augustus 2019

Alweer een goed verblijf achter de rug.
Heerlijk gegeten bij Marie-Paule in Saint-Séverin. Ze kookt per jaar voor zo’n 100 pelgrims die overnachten naast de kerk.
Sinds 14 jaar weduwe, maar al een poosje relatie met André, die ook meeat. Best gezellig, Marie-Paule spreekt ook goed NL.
De albergue is zoals ik al zei erg gedateerd, moet dringend wat gebeuren aan allerlei onderhoud. Ik heb geen foto’s gemaakt, houdt t een beetje spannend!
Goed geslapen, ondanks gevecht met mosquittos.
‘s Morgens om 7uur ontbeten, ook bij Marie-Paule. Goede koffie en boterhammen met eigen jam en kaas de Hollande. Voor onderweg nog een boterham meegekregen.

Om iets voor 8 op pad.
Verrassende route vandaag. Eigenlijk vandaag voor het eerst over officiële route gelopen, maar wel afgewisseld met uitstapjes op GR-routes en overige paden.
Ik zeg dat wel vaker: “onderschat de Ardennen niet”.  En dat is vandaag wel weer gebleken, erg zware stukken gedaan.
Bij La Mostée, net boven Huy, op de “route Joseph” aanbeland. Kende dat pad niet, maar nu dus wel! Pad ligt aan achterzijde rotsen van Huy. Soms bijna loodrecht tegen rotsen omhoog. Niet echt gepland, maar ja als je er toch voorstaat toch maar proberen.
Iets verderop werd ik door mevrouw geroepen, of ik iets nodig had. Gevraagd om waterfles te vullen en ff mee het huis in gelopen. Kennis gemaakt met haar man en uitgenodigd om mee te eten. Heb dat afgeslagen, had net wat gegeten, maar wel een lekkere bak koffie gehad.
Vervolgens ben ik nog geen half uur verder of er stopt een Fiatje naast me. Een ouder echtpaar, waarvan meneer ook een Wheelie heeft. Kreeg de vraag waar ik heenging en of dat wel gaat met zo’n karretje. Verbaasd over de afstanden die ik doe en de routes die ik loop. Ik heb wel aangegeven dat ik één van de weinigen ben die een Wheelie leuk vind, de meeste wandelaars hebben er een hekel aan.
Het wordt dus wel al wat “pelgrimser” onderweg, raak langzaamaan in het ritme.

In Andenne bij Moulin de Kevret aanbeland en een slaapplaats gekregen. Eigenaars zijn Vlaams, dus dat spreekt net wat makkelijker.

Morgen wat meer, slecht internet (geen) en bovendien erg gezellig!

Groet,
Paul.

1. Jacqueline:
    Hallo Paul,
    Dikke 👍🏻 voor de prestatie van vandaag.
  2. Theo en Lenie:
    3 augustus 2019
    Hallo Paul, wel een zware route geweest, te zien aan de foto's en de hellingen die je beklommen hebt.
    We waren toch een beetje ongerust over het lange uitblijven van enige informatie. we wensen je een goede nachtrust en morgen weer een mooie en minder zware tocht. Groeten.
  3. Elsbeth:
    4 augustus 2019
    Hoihoi, nog geen tijd gehad om je heel veel plezier en succes te wensen. Bij deze dus.
    Groetjes Elsbeth