Etappe 2 Spello - Montefalco 23km 350hm.

7 september 2023 - Montefalco, Italië

In Spello gastvrij verblijf gehad in B&B.

Ik had de 1 persoonskamergeboekt zonder terras, maar mocht het terras van naastliggende 2-persoonskamer gebruiken. Die kamer was niet geboekt. Genoten van mooi uitzicht. Wel bijzonder harde wind staat er hier (vanmiddag ook weer), haast stormachtig soms.

Goed geslapen en om 7 uur het uitgebreide ontbijt gedaan. Pas dan kom je erachter dat mijnheer ooit in Duitsland werkte en de taal nog goed spreekt. En ik maar keihard mijn best doen om Italiaans te spreken!

Er was nog een Amerikaans stel (ook pelgrims) in de B&B, maar heb die gemist bij ontbijt. Nou lopen er vooral Amerikanen en ik vind ze zeker in de pelgrimswereld niet erg sympathiek. In Assisi wel een tijdje gepraat met Colombiaanse, op reis door heel Europa. Onderweg ook wel wat aanspraak van Italianen, maar het is vrij rustig met lopers merk ik.

Vandaag dus naar Montefalco gelopen. Eerst vlak, maar met toch wat lastige stukken over overwoekerde paden. De laatste kilometers was nog even afzien, toch een 300meter klimmen.

Ik heb wel de mooie route via Bevagna gelopen, prachtig plaatsje en er een uurtje gepauzeerd met koffie en cola.

Ook Montefalco is prachtig. Ik heb er de mummy van de doodgevonden Spaanse pelgrim gevonden. Gelukkig gaat het de meesten beter af!

Ik heb een asociaal luxe hotelkamer hier, zelfs met ligbad. Ik wilde eerst naar een B&B, maar die is dit seizoen gesloten wegens renovatie.

Ach ja een beetje luxe moet ook kunnen.

Net even brood met pecorino en groenvoer gegeten, erg lekker. Biertje erbij, een Ichnusia, ook best goed.

Nu even rusten en straks het stadje nog eens in.

Morgen staat Spoleto op het programma. Ongeveer zelfde lengte en hoogte als etappe vandaag.

Paul.

1. Jacqueline:
    7 september 2023
    Hoi Paul,
    Nou, dat ziet er goed uit, je plek voor vannacht! Zo te horen zat je er verder fysiek al weer goed bij vandaag. Fijne avond en even benieuwd wat de dag van morgen brengt.
    Ps; flink luguber, die pelgrim.. hou jij het maar gezond en gezellig!
    Groetjes
  2. Brigitte:
    7 september 2023
    Hoi Paul, een vriendin van mij loopt nu ook de Franciscus camino. Ze loopt van Sansepolcro naar Assisi. Volg haar belevingen via FB. Heb je weer enkele nieuwe mensen leren kennen, altijd leuk zo onderweg. Heerlijk ook weer dat originele Italiaanse eten! Geniet van alles!