Dagje Spoleto

9 september 2023 - Spoleto, Italië

Goed geslapen bij de zusters in Spoleto. Een sober, maar gewoon erg goed onderkomen. Een klein paradijsje in de stad met veel appartementjes en grote tuin. Zelfs overdag is het er stil. Ook families, schoolklassen e.d. Kunnen hier low budget verblijven.

Op het moment is het rustig. Gisteren wel even gebabbeld met een Duitste pelgrim, Lothar, ook op weg richting Rome. Maar wel via een andere route.

Vandaag een paar keer de stad ingelopen om te bezichtigen en ook wat gegeten natuurlijk. Grappig is dat ik er vroeg in de middag achterkom dat ze hier ondergronds een heel stelsel van liften en roltrappen hebben. Geniaal, een soort metro voor voetgangers. Het had me gisteren zeker 100meter klimmen bespaard!

Ik ga nu voor de laatste keer weer even het stadje in om wat te eten en te drinken.

Voor morgen heb ik besproken bij Agriturismo Bartoli, zo’n 12km verderop. Het is wel flink klimmen, rond de 800meter. Ik wil vroeg vertrekken, zodat ik de ochtendkoelte heb. In de middag wordt het hier nu 32graden.

Paul.

1. Jacqueline:
    9 september 2023
    Hoi Paul,
    Prachtig die oude marmeren gebouwen. En ook best druk bezocht!
    Ik dacht te zien dat het na nog 2 warme dagen een beetje minder heet wordt. Dus slim om vroeg te starten. Eet smakelijk nog!