Camaldoli-Biforco

13 mei 2023 - Biforco, Arezzo, Italië

Dag volgers,

vandaag betere WiFi.

voor degenen die het niet weten, ik ben in Italië een gedeelte van de Camino di Francesco aan het lopen.

die loopt van Florence via Assisi naar Rome.

We zijn in Stia gestart en gaan morgen naar La Verna.

Irene gaat morgen naar huis, ze moet werken, ik ga denk nog enkele dagen verder. Misschien haal ik Assisi, maar zeker is dat niet.

De route is al enorm zwaar. Maar met de regenval nu in Italië bijna niet te doen. We hebben wel mazzel tot nu toe maar een beetje regen. De paden zijn echter modderig en de bergstroompjes moet je te voet oversteken.

gisteren van Stia naar Camaldoli gelopen, 24km en 900 hoogtemeter. Die was al zwaar.

vandaag doorgegaan naar Biforco, 24km en 850hm. Vooral het begin was zeer zwaar, in krap 4km. al 450meter gestegen.

Morgen is het de bedoeling om naar het klooster van La Verna te lopen. Niet veel km’s, maar een klim van 800meter.

Voor mij, maar zeker ook voor Irene een behoorlijke uitdaging.

Gelukkig is de route onvoorstelbaar mooi. Door een niet zo bekend gedeelte van Toscane.