Gubbio - Eremo San Pietro in Vigneto

20 mei 2023 - Biscina, Italië

Dag volgers,

Het hotel in Gubbio was dus niet best, erg uitgeleefd. Bij het douchen bleek de afvoer verstopt en stond de badkamer blank.

ik heb s’avonds een pelgrimsmenu gegeten. Omdat ik honger had wel oké, maar geen hoogstaande kookkunst. Pasta met tomatensaus uit een potje en een kippenbout met aardappeltjes.

na het eten gaan slapen (het bleef maar regenen) en maar liefst tot 8uur blijven liggen. Tegen 9uur ingepakt en in Gubbio gaan ontbijten. Goede koffie met een paar heerlijke vers gebakken croissants.

Prachtige route weer vandaag. Lichte motregen, maar het heel rustig aan gedaan. Het was maar 16km. met wel bijna 400meter klimmen onderweg.

Bij aankomst in Eremo San Pietro wat teleurgesteld, ik zou de enige pelgrim zijn vanavond. Gelukkig kwam daar al snel verandering in. Er is een Italiaanse jongen gearriveerd en twee dames uit Friesland. Dappere dames, ze slapen buiten in hun tentje. Ze hebben ook kookgerei bij zich, dus dat zijn doorgewinterde pelgrims. Leuk in elk geval! Er is gezelschap.

straks rond 19uur krijgen we hier het ritueel met de voetwassing en daarna is het avondeten. Het klooster hier is niet meer actief. Sinds enkele jaren is het weer open door geld uit een stichting voor pelgrimswegen.

Het onderkomen is gewoon goed, goed sanitair en een nette slaapzaal. Het systeem is hier donativo, je betaald wat het je waard is en wat je kunt missen.

ontbijt morgen wordt hier ook geregeld.

morgen ga ik door op de voorlaatste etappe naar Valfabbrica. Dat is 22km. en 750 hoogtemeters. Er is een afkortroute van 2,5km. en wat hoogtemeters mogelijk onderweg.

voor morgen weer een slaapplaatsje gereserveerd. Was wat lastiger, 1 keer geen gehoor, 1 keer geen plaats en de 3e keer prijs!

Tot morrege,

Paul.

1. Jacqueline:
    20 mei 2023
    Hoi Paul,
    Aan de fotos te zien was het weer een mooie wandeldag. En je voetjes al gewassen..minstens 2 keer nog wel. Geen problemen gehad met je weelie?
    Fijne avond en succes morgen.
    We duimen voor droog weer.
  2. Peter:
    20 mei 2023
    Dag Paul, het einde is (jammergenoeg????????????????) in zicht. Geniet er nog even van.
    GenP.
  3. Brigitte:
    21 mei 2023
    Hoi hoi jee wat vliegt de tijd! Je camino zit er alweer bijna op. Maar wat heb je niet allemaal beleefd en gezien. Jammer dat het weer niet echt mee zat. Hopelijk is dat morgen en overmorgen toch nog beter. Wij ( je volgers ) hebben in elk geval volop genoten van je interessante belevenissen en prachtige foto’s! Veel plezier en succes op je laatste meters Paul! Groetjes oet Mestreech, Brigitte