Etappe 7 Don Bosco Polino - Poggio Bustone 27km 440hm.

13 september 2023 - Poggio Bustone, Italië

Prachtig onderkomen in hotel Don Bosco. Goede kamer, goede douche, vriendelijke bediening. Laat in de middag eigenlijk de eerste andere pelgrim ontmoet, Andrea uit Oostenrijk. Dat is wel gezellig. De overige gasten in het hotel waren minimaal (ik denk een 12 personen) en van hoogbejaarde leeftijd.

S’avonds simpel maar overvloedig gegeten. Een paar borden groentesoep, pittige gehaktballetjes met aardappelpuree en allerlei fruit als afsluiter. Natuurlijk ook een kruikje rode wijn gedronken.

Na het eten nog even buiten gezeten en gebabbeld met Andrea en diverse andere gasten. Later op de avond is ook de bar open en komen de locals wat drinken.

Mooi om 22.00 gaan slapen en dat volgehouden tot 6.30uur. Rustig aan nog eens gedouched, de boel ingepakt en rekening betaald. Om 7.30uur het ontbijt. Een beetje magertjes, zelfs geen brood. Dus maar crackers met jam gegeten, koffie gedronken en allerlei cakejes gegeten. Al die zoetigheid vind ik, zeker ‘s morgens, niet geweldig.

Even na 8.00uur op pad. De eerste kilometers met Andrea gelopen. Na een kilometer of 10 heb ik een asfaltroute gekozen. Achteraf hoorde ik wel dat de originele route zeer steil, smal en overwoekerd was. Waarschijnlijk een goede keuze, al liep ik wel 7km meer.

Maar ook de asfaltroute was best mooi, weer fantastische uitzichten en bovendien meer watertappunten! Dat water is erg belangrijk! Vaak is dat afwezig op de officiële route, raar maar waar. Ik neem nu in elk geval zeker 2 literflessen mee wanneer in vertrek.

Horeca onderweg is ook onzeker. In het hoogseizoen heeft ieder redelijk dorp wel een bar of winkeltje open. Nu, in laagseizoen is haast alles dicht.

Om 16.00uur aangekomen in Poggio Bustone en meteen gedouched en kleren gewassen. Hebben we dat weer gehad. Andrea kwam een half uurtje later aan. Voor de rest denk weer rustig qua pelgrims.

Straks om 19.00uur gaat het restaurant open. Ik ben eens benieuwd of er daar meer pelgrims zijn (Poggio heeft een stuk of 4 onderkomens voor pelgrims).

Misschien ga ik na het eten nog even het stadje bekijken, dat ligt eraan of mijn benen het nog aankunnen.

Voor nu tot morrege,

Paul.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Brigitte:
    14 september 2023
    Hoi Paul, ja ja die Italianen staan bekend om het zoete gebakontbijt 😅 zag dat eens op tv. Leuk dat je weer companie hebt met Andrea voor onderweg! Groetjes oet Mestreech 🤗