Etappe 3 Montefalco - Spoleto 28km 250hm.

8 september 2023 - Spoleto, Italië

Ondanks de luxe geen echt goed verblijf in Montefalco. Het was sowieso vrij rustig in het stadje. Ik heb wel het Franciscus museum bezocht en nog even wat gegeten en gedronken.

Mijn hotelkamer lag net boven de keuken en dat gaf nogal wat herrie tot een uur of 22.00. Het bed vond ik ook niet echt prettig, maar ja ik heb wat geslapen.

Speciaal voor mij stond het ontbijt wel om 7 uur voor de kamerdeur (normaal pas ontbijt vanaf 8.30uur).

Rond half acht op pad gegaan. Een mooie etappe, vrij vlak, maar overal volop in de zon. Nauwelijks schaduw onderweg. Voor de middag is dat nog te doen, maar de laatste kilometers in de middag waren loodzwaar. Ik heb daar een fietspad gevolgd. Voor wat schaduw ben ik af en toe de berm in gedoken, daar staan wel wat bomen. Water werd ook kritisch, gelukkig telkens net op tijd een tappunt of een barretje gevonden.

De route was 28km met 250hm. Dat zou normaal goed te doen moeten zijn, maar bij temperaturen van net boven de 30graden viel het me zwaar.

Onderweg verschillende fietspelgrims voorbij zien rijden. Te voet alleen 2 Italianen gezien en gesproken. Die waren ook behoorlijk afgemeld!

Ik heb onderdak bij de zusters van het heilige kindje Jezus. Helaas kwam ik even na 16.00uur aan en moest tot 17.00uur wachten om in te checken.

Het is er sober, maar netjes en de tuin is prachtig.

Ik heb geïnformeerd of ik 2 dagen mag blijven en dat kan. Ik moet dat vanavond beslissen. Ik ben namelijk behoorlijk moe na de etappe van vandaag en denk dat ik ook niet genoeg tijd heb om Spoleto te bekijken. Vandaar.

Maar goed, dat zien we morgen weer.

Straks eerst wat te eten gaan zoeken. Het ontbijt is hier in het klooster.

Paul.

1. Jacqueline:
    8 september 2023
    Hoi Paul,
    28 km in de brandende zon is idd erg zwaar. Kan me voor stellen dat je een dagje rust neemt. Het is tenslotte geen aangenomen werk. Zit er nog wat afkoeling in de komende dagen? Hopelijk wel. Fijne dag in Spoleto.
    Groetjes
  2. Peter:
    8 september 2023
    Wees verstandig en denk aan je lichaam, heelhuids thuiskomen gaat boven alles.