Etappe 28: Orbe - Lausanne 32km.

30 augustus 2019 - Lausanne, Zwitserland

30 augustus 2019.

Gruss Gotti volgers,

Ik wordt (nog) niet helemaal warm van Zwitserland.
Gisteren nog een betaalbaar onderkomen voor €25,- incl. ontbijt. Wel gruwelijk slecht geslapen op stretchertje. Bovendien had de vrouw des huizes s’avonds woorden met dochterlief (rond 23uur denk).
Ontbijt was dan weer wel lekker, met weer kaas voor op het brood.
Rond acht uur vertrokken voor de tocht naar Lausanne. Ik was al gewaarschuwd voor problemen en die kwamen er ook.
Over de route valt weinig te vertellen, niet bijzonder fraai. Ik heb een verkorte route van 30km aangehouden, de officiële route is denk 40km.
Wel pittig stukje met aardig wat onhoog en weer omlaag wandelen.
Op de enkele wat drukkere wegen heb ik me geërgerd aan het rijgedrag van de Zwitser. Waarschijnlijk hebben de Zwitsers over het algemeen een klein piemeltje, want de auto kan niet groot en snel genoeg. Absurd wat er hier rondrijd!
Tja, koffie onderweg is €3,80. Prijzige boel hier.
In Lausanne is momenteel een biatlon aan de gang. Alles volgeboekt. Bij Office du Tourism was de goedkoopste kamer die ik kon krijgen CHF 215,- en daar moest ik ook 4km voor lopen. Uiteindelijk heeft m’n tentje me nu CHF200,- bespaart.
Uiteindelijk 32km gelopen en geen puf meer om terug naar Lausanne te lopen. Ik lig nu ook een km of 3 buiten de stad. De stad is wel zeer druk, werd er een beetje gestoord van toen ik doorheen kwam. Morgenvroeg ga ik vroeg op pad naar Montreux en kom weer door Lausanne. Misschien dan nog wat foto’s.
Mogelijk moet ik morgen ook nog iets omlopen, want die biatlon is aan de kust van het meer.
Morgen meer,

Paul.

1. Jacqueline:
    Hoi Paul,
    Nu ik gelopen heb wat jij een paar jaar geleden liep (del norte) heb ik wel diep respect voor je gekregen. Zonder kar en zonder rugzak (en dankzij de tortilla) kom ik het amper behappen 🥵.
    Herkenbare foto's van Zwitserland! Tja; misschien toch een beetje geïsoleerd daar achter die bergen.
    Succes morgen.
  2. Jose:
    Grüssli Paul,
    Waarschijnlijk moet je nog mooi Zwitserland tegenkomen. Ja het is ook bekend van de Zwitsers
    Ontzettend hard rijden wat zeg scheuren en dan te bedenken dat ze boete naar het inkomen moeten betalen.En ja,het is onbetaalbaar geworden in Zwitserland en ook ik heb diep respect voor je.
    Hopelijk ga je de mooie wegen tegemoet.
    Toi,toi,toi voor morgen
    Grüssli José
  3. Peter en Gerda:
    30 augustus 2019
    Ja Paul, het valt weer niet mee!!! Goed gedaan om dan maar de tent op te zetten, prijzige boel Zwitserland. Moet je echt terug naar Lausanne om op weg te komen naar Montreux, heel vervelend.
    Maar denk alle moois (Alpen) moeten nog komen en geeft weer een ander beeld en ervaring.
    Buen Camino.
  4. COR:
    31 augustus 2019
    Hoi Paul, het tentje zal nog vaak dienst doen verwacht ik. Ik ben er enkele keren op vakantie geweest en weet hoe duur alles is maar wij waren met 'n groep in 'n oud Kuurhuis dus het verblijf viel nog wel mee. Hoop dat je kunt genieten van het land! Groetjes: COR