Etappe 14 Cicignano - Poggio Mirteto 23km 550hm

20 september 2023 - Poggio Mirteto, Italië

Over de gastvrijheid van Alessandra hoef ik niet veel meer te zeggen. Echt helemaal top! Je moet er wel zin n in hebben om in je eentje in dat 12e eeuwse stadje te zitten. Ik vond het best meevallen. Je hebt sowieso de dagelijkse dingen; douche, wasgoed, blog, beetje bezichtigen enz.

Daarnaast goed gerust, zelfs ‘s middags een uurtje geslapen.

Het avondeten was simpel maar erg lekker en divers; uitsmijter, tomaatjes, vele soorten kaasjes, sla, vers brood enz. Blikje Duits bier erbij.

Na het eten eens wat gezapt over Italiaanse TV-zenders. Wat een bagger kijken ze toch. Grappig is dat ik Flikken Maastricht ook voorbij zag komen, nagesynchroniseerd natuurlijk.

Op het terras nog even wat YouTube muziek geluisterd met een prachtig uitzicht op het pleintje en een 2e blikje Duits bier.

Nog even de voeten verzorgt met vochtinbrengende en herstellende crème en weer op tijd gaan slapen.

Vanmorgen een goed ontbijt met brood en kaas, bakje yoghurt en koffie. Bananen en mueslirepen meegenomen voor onderweg.

Rond 8.00uur gaan lopen. Een niet heel moeilijke route, maar wel continu omhoog en weer omlaag. Onderweg veel korte pauze’s gedaan; even wat eten en drinken.

Voorbij Celci was het pad op een gegeven moment moeilijk te vinden, het zou een graspad moeten zijn, maar ik ben de weilanden met hoog gras en onkruid maar op gevoel doorgestoken. Daarbij moest ik opletten, omdat ik ook nog ergens een beek zou moeten oversteken. En inderdaad die beek gevonden. Was even een dingetje; de beek ligt zo’n 1,5meter diep en is een dikke modderblubber. Het was lastig om de wheelie over te zetten, zonder in die modder weg te zakken.

Uiteindelijk nog wat moeite met de laatste weg voor vandaag, naar de B&B. Slechte asfaltweg en nog eens 150meter steil omhoog.

Maar goed ik heb het gehaald en slaap in een klein huisje. Ik ben alweer de enige gast, maar wordt straks wel gebracht en opgehaald in Poggio Mirteto om te eten en wat in te kopen voor ontbijt.

Bedoeling morgen is om naar klooster Fara in Sabina te gaan en daar te overnachten.

Paul.

1. Jacqueline:
    20 september 2023
    Hi Paul,
    Mooie fotos van weer een prachtig plaatsje. Zo te zien wordt het de komende dagen wat koeler. Maar hopelijk niet te nat!
    Staat er morgen een lange etappe op het
    plan?
    Succes iig.
    Groetjes
  2. Lida:
    20 september 2023
    Eindelijk de rust gevonden om je reisverhaal te lezen en mooie foto's te bekijken. De paden waar je met je wheely over moet zijn echt niet om over naar huis te schrijven. Het is toch een heel avontuur. Maar je hebt het naar je zin, wat wil een mens dan nog meer. Groetjes.
  3. Brigitte:
    21 september 2023
    Hoi Paul, lijkt me heerlijk om daar eens een weekje in alle rust door te brengen. Wat in de omgeving rond wandelen en lekker eten en drinken. ☺️ Wat is Italië toch mooi met zijn oude dorpen en stadjes en natuurlijk de schitterende natuur! Vandaag had je wel een moeilijke etappe voor de boeg zo te lezen, hoop dat het morgen wat makkelijker is. Groetjes oet Mestreech