Etappe 12 Sutri - Campagnano di Roma

16 september 2022 - Campagnano di Roma, Italië

Gisteren met Sandro gaan eten. In zelfde restaurant nog een moederpelgrim met twee dochters uit Italië. s’Avonds was er een processie door het stadje, die dus ff bekeken. Vervolgens doodmoe gaan slapen. De B&B was goed, kunnen starten met koffie en wat zoetige hapjes. Rond 7 uur vertrokken. Na enige tijd kwam ik erachter dat ik verkeerd liep, wel markeringen pelgrimsroute, maar waarschijnlijk oude route. Zodoende een km of 4 teveel gelopen  (straf voor gisteren?) en uiteindelijk na 28km in Campagnano di Roma aangekomen. In het begin weinig succes met boeken slaapplaats. Maar toen naar parochie herberg gelopen en daar hebben ze maar liefst 40 slaapplaatsen. Gisteren probeerde Sandro telefonisch te reserveren bij deze parochie, maar dat lukte niet. Ik werd nu ontvangen door vriendelijke meneer die van 15 tot 18uur aanwezig is ter plekke. Wel de sleutel gekregen en kan dus straks de stad in. Alleen onderdak, dus voor ontbijt straks ook wat inkopen.

Ha … zit te typen, komt Sandro ook net aan. Leuk, weer gezelschap vanavond.

Ik kom nu aardig dicht bij Rome, ik doe nog 2 kortere etappes en kom er zondag hopelijk aan.

Ik moet nog ff goed opletten morgen, want er zou nog ergens een wijziging in de route zijn hoorde ik.

Maar goed, meer daarover morrege.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jose:
    16 september 2022
    Hoi Paul, mooie kiekjes en fijne reisverslagen volgens mij een prettige(ondanks soms pittige buien) een aangename pelgrimsreis met leuke ontmoetingen. Ik wens een fijne avond en voor straks slaap wel en morgen weer gezond op en toi,toi,op naar Rome.
  2. Jacqueline:
    16 september 2022
    Hoi Paul,
    Je schiet al lekker op richting Rome. Kom je nu in iets minder landelijk Italië? Of nog niet?