Etappe 13 Campagnano di Roma - Isola Farnese

17 september 2022 - Isola Farnese, Italië

Wat een mazzel toch onderweg! Ook gisteren weer heel blij met m’n bed bij de parochie. De telefonische bereikbaarheid van de parochie is een ramp. Uiteindelijk hebben we er met z’n vieren geslapen. Sandro, Hilke (meisje uit Wenen), een Italiaanse fietser en ik. En dat terwijl ze 40 bedden hebben!

Verderop in de straat pelgrimsmenu gegeten met z’n zessen; Sandro, Hilke en de Italiaanse moeder met 2 dochters. Ik ben zo ontzettend slecht in t onthouden van namen, maar t was lekker en gezellig.

Vroeg gaan slapen en even na 7 uur wakker geworden. Rustig ingepakt, koffie en croissantjes gedaan in café en rond 8 uur op pad.

Raar verhaal: het advies is om de officiële route niet te lopen, bij werkzaamheden op een kruising met de via Cassia zijn wilde zwijnen met varkenspest aangetroffen. Gelukkig gisteren de alternatieve route gedownload. Ik zag onderweg dat de omleiding zeer slecht is aangegeven. De omleiding gaf 2 moeilijkheden. De eerste was wel top, een zwaar parcours door het bos met 2 keer een oversteek van de rivier over keien (zie foto’s). Dat was wel genieten!

De 2e moeilijkheid is minder leuk, kilometers over de via Cassia aan het eind, lijkt wel de snelweg, continu opletten en gereed om de berm in te duiken wanneer een automobilist niet oplet. Erg vermoeiend, ben liever ergens anders met m’n gedachten.

Op dringend aanraden van diverse mensen heb ik gisteren toch gereserveerd. In la Storta was inderdaad alles volgeboekt. Nu lig ik in het buurdorp Isola Farnese. Achteraf zo gek nog niet, lekker rustig een kilometer of 1,5 van de via Cassia af. Morgens is de route dus wel die 1,5km langer (bergop), maar ja.

Rond 14u gearriveerd. Ik heb denk een km of 18 gelopen, niet zo lang, maar was dus wel behoorlijk inspannend.

Afijn, tijdens het typen van dit verhaal, m’n welverdiende biertje gehad en het is nu tijd voor de douche en een wasje van de meurende kleren.

1. Brigitte:
    17 september 2022
    Hoi Paul, let goed op jezelf, zeker als je over zo’n drukke weg moet lopen! 🍀 De omgeving is nog steeds prachtig om te zien! Kom je maandag aanwin Rome? Succes nog voor de laatste kilometers. Groetjes oet Mestreech 👋🏻