“Etappe 12” Stroncone - Calvi Dell’ Umbria.

18 september 2023 - Calvi Dell'Umbria, Italië

Jaja, beste volger “etappe” tussen aanhalingstekens. De die-hard pelgrim heeft vandaag met de bus gereisd.

Om te beginnen was de avond in Stroncone weer goed. Het onderkomen was oké, ik heb lekker gegeten ‘s avonds. Ook veel buiten op een terras gezeten in Stroncone, wat te vermoeid om nog veel te lopen. Alleraardigste mensen aldaar.

Gisterenavond ook al besloten om de hele route per bus te doen, met een pauze in Termi.

Vanmorgen om 7.30uur ontbijt gedaan. Ook weer goed voor Italiaanse doen. Koffie, yoghurt, brood met kaas. Top!

Even later ingepakt en om 8.40uur de bus naar Termi genomen. Haha, €2,50 voor dat stuk. Termi vond ik niet echt geweldig, maar de Dom is er wel het bezoeken waard. Voor het overige een terrasje gepikt en wat rondgeslenterd.

Vervolgens om 12.40uur de bus naar Calvi genomen (hilarisch, €3,60 voor dik 30km!).

De chauffeur was chagrijnig en wilde mijn karretje niet in de bus. Ik wordt wat brutaler en heb het geval gewoon in de bus gezet. Hij was wat aan het zaniken en ik heb hem voorgesteld dan maar even met de politie municipal contact op te nemen om te vragen wat zij er van denken. Chauffeur is dus toch vertrokken met mij en m’n karretje aan boord. Onderweg begreep ik zijn chagrijn wel, er rijden massa’s schoolkinderen mee en daar zitten nogal wat drukke ettertjes tussen.

Ruim een uur later in Calvi, de eigenaar van de B&B gebeld en weer een kwartier later douchen, wasje doen enz. Leuk is dat er ook 2 Duitse fietspelgrims overnachten. We hebben al afgesproken om om 19.30uur samen te gaan eten (in het enige restaurant dat hier vanavond open is).

Ik heb net even door het plaatsje rondgelopen, erg fraai weer. In dit kleine  plaatsje is tevens een soort kunstroute langs muurschilderingen. Er zitten mooie bij.

Voor morgen heb ik gebeld met een Agriturismo in Collevecchio. Ik krijg zometeen nog bericht of er  een plaats vrij is. Zou dat niet zo zijn, probeert hij in dit plaatsje elders onderdak te regelen. Hopen maar dat dat lukt, anders zelf nog verderbellen.

Paul.

1. Jacqueline:
    18 september 2023
    Hoi Paul,
    Tja; eigen regeltjes…
    Maar je bent er weer gekomen! Veel plezier vanavond met de fietsers.
    En hopelijk morgen weer voldoende uitgerust voor de volgende etappe.
    Groetjes
  2. Frank:
    18 september 2023
    Goed te lezen dat je de regels de regels laat en vooral voor het genieten van de omgeving gaat. Uiteindelijk toch het belangrijkste tijdens een vakantie.
  3. Brigitte:
    19 september 2023
    Hoi Paul, foetelen mag best een keer 😉 zeker om weer goed op krachten te komen voor de rest van de camino. Heb je eens een foto voor ons van als dat lekkers wat je daar eet?