De reis van Rome naar Manfredonia

20 september 2022 - Manfredonia, Italië

Gisteren weer goed afgesloten in de herberg in Rome. Weer met n stuk of 10 pelgrims gegeten en wat lol gehad. Mooie avond gisteren, dus tot n uur of 23 buiten in de tuin gezeten.

De nachtrust was gelukkig ook goed, onderbed met lattenbodem.

Vanmorgen om 8 uur ontbijt gedaan en even later vertrokken naar Rome Termini (treinstation). Toch 40 minuten lopen. Ik had net zo goed rustiger aan kunnen doen, trein had 3 kwartier vertraging.

Akelig; een vechtpartij bij station tussen junks. Gelukkig carabinieri aanwezig die meteen ingrepen. Om 14uur in Foggia en kon meteen een bus naar Manfredonia nemen. Stadje op zich niet zo bijzonder, maar ligt wel prachtig aan zee. Omdat m’n reis zo spotgoedkoop was, heb ik een dure B&B geaccepteerd. Wel met prachtig zicht op haven en zee.

Ik ga vanaf morgen een alternatieve route doen op de via Francigena del Sud. Veel minder druk belopen en ik denk ook slecht gemarkeerd (zag vandaag geen enkele markering). Maar goed, ik heb de routes in GPS-formaat op de telefoon.

Ik kan pas om 17uur in de B&B en heb nu een flinke pizza gegeten en een glas Messina (beste Italiaanse bier met n snufje zeezout).

Een dag extra hier blijven is me wat te duur. Er zijn niet veel toeristen, maar wat ik zie is high society (oftewel kak). In de overige plaatsen waar ik overnacht zijn wel pelgrimsonderkomens, wordt dus weer wat goedkoper.

Nog niet veel gelopen vandaag en maak zometeen nog even een rondje denk.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jacqueline:
    20 september 2022
    Hoi Paul,
    Grote stad problemen..
    Fijn dat je weer aan de wandel gaat; vindingrijk ben je wel. Geniet van de luxe en het uitzicht vanavond.
  2. Brigitte:
    21 september 2022
    Fijn dat je zo van alles geniet Paul! Dat biertje moet ik ook maar eens proeven, ben dol op zeezout. Goede start morgen!
  3. Marianne:
    21 september 2022
    Heftig, maar wel ongelooflijk mooi zeg! Prachtige foto's. Rust lekker uit in je luxe en morgen gezond weer op :)