Etappe 16 Monte sant’Angelo - San Giovanni Rotondo

22 september 2022 - San Giovanni Rotondo, Italië

Tjonge wat was ik afgemeld gisteren! Ik was pas laat in Monte sant’Angelo, heb me gedouched en een wasje gedaan. Heel even een Fransiskaner witbiertje in de hoek en gaan eten in restaurant van hotel. Erg lekker, eerst een bord pasta en 2e gang brasem met een salade. Na het eten zowat omgevallen op bed en goed geslapen tot n uur of 7. Voordeel hotel is douchen in de ochtend, er liggen immers handdoeken gereed. Fris gewassen even ontbijt gedaan en op pad.

Een prachtige route gelopen, slechts een pelgrim tegengekomen, n italiaanse op de route van Bernadette geloof ik. Er lopen hier diverse routes parallel.

Wel veel beesten gezien; wilde zwijnen, varkens in bosperceel, herten in de verte, veel (zwerf?)honden, koeien en een enorme kudde schapen (heb hier filmpje van en zal dat nog plaatsen).

In San Giovanni is het pelgrimsvetblijf in de verbouw en dicht, bij de zusters franciscanen werd ik op botte wijze afgewimpeld. Zogenaamd “complet”, maar ik denk in werkelijkheid omdat ik geen Italiaans spreek.

Gelukkig een overvloed aan hotels, en nu voor 2 nachten geboekt.

Net even naar de chiesa van Pio gelopen en ben wat teleurgesteld. Wat een enorm circus met Pio-prullaria! Ik hoop morgen wat meer authentieks van Pio te vinden.

Ook San Giovanni Rotondo kan me niet echt bekoren, een grote stad, maar vrij recente bouw, geen oudheid te bekennen.

Nou ja, een dagje rust is wel lekker, merk het wel in de benen dat ik wat te extreem ben geweest afgelopen dagen.

Zojuist begin route voor overmorgen even bekeken, zwaar begin; klimmen naar dik 900neter hoogte over 3km. Het hoogste punt meteen op de route van dit jaar.

Toch niet zo zwaar, na de klim bijna alleen maar afdalen.

Over een half uur (19.30uur) heb ik gereserveerd om te eten, ga daar zo eens op af.

Wat problemen met m’n GPS-tracker vandaag, ik was niet te volgen net van alles geprobeerd. Uiteindelijk zag ik dat m’n datategoed op is. Net opgewaardeerd en ik denk dat ie weer werkt.

Morgen maar even uitproberen!

1. Jacqueline:
    22 september 2022
    Hoi Paul,
    Niet fraai van de zusters om je weg te sturen, morgen dus herstellen, en vooral genieten van het weer en de omgeving.
  2. Jose:
    23 september 2022
    Hou Paul, ik vind het toch maar knap van jou. Maar ik denk ook weer de mooie vergezichten en wat je allemaal tegen bent gekomen op je pad leuke contacten, de zwijnen, varkens reeën enz. Maar nogmaals top wat je al gepresteerd hebt . Veel succes de komende dagen. De groete oet Ees