8e etappe Acquapendente - Bolsena

12 september 2022 - Bolsena, Italië

Er gebeuren bijzondere dingen deze pelgrimstocht. Sinds gisteren loop ik veel op met Irene uit Florence. Zo kwam ook ter sprake dat ik vorig jaar even in Florence verbleef.  In m’n pelgrimspas heb ik n stempel laten zetten van het ziekenhuis van de afdeling van Direttore Bruno Alterini, m’n arts van toen. Irene is collega van en goed bevriend met Bruno. Dus ze stuurde Whatsappje dat ik weer door Italië loop en dat iedereen op z’n afdeling de hartelijke groeten van me krijgt voor de goede zorg. Kreeg de groeten terug en een goede reis gewenst!

Irene is weer directielid van geriatrie, kan me dus ook van pas komen😉

Maar zonder gekheid, raakte gisteren beetje emotioneel, net of er weer iets op z’n plaats valt.

Verblijf in Acquapendente was, op bed en nachtrust na, weer erg goed. We hadden luidruchtige buren en de bedden zijn bar slecht. De stad is aardig met als bijzondere de vele straatkunst; schilderijen en muurschilderingen op straat, in de kerk enz.

Om stipt 7 uur vertrokken. Even wat klimmen, toen heel lang n soort hoogvlakte. Ongeveer halverwege, vanaf San Lorenzo Nuov, leuke bospaden en landwegen en zicht op het enorme meer van Bolsena.

Weinig watertappunten vandaag en gebruik gemaakt van de reservefles. Wel lauw, maar beter dan niks.

Rond 13uur gearriveerd in Bolsena en meteen genoten van m’n biertje en een stokbroodje oude pittige kaas. Daarna herberg op gezocht en het bekende verhaal. Ik trek er zo nog even op uit, kasteel e.d. gaan bezoeken en wat eten scoren.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jacqueline:
    Hoi Paul,
    Dat is toch wel een bijzonder verhaal; moet wel haast een goed teken zijn voor deze wandel expeditie.
    Eet smakelijk voor vanavond. En een betere nachtrust voor de dappere pelgrim.
  2. Marianne:
    12 september 2022
    Wat een bijzonder verhaal en ik snap dat dit ook wat met je doet. Het gaat nu in ieder geval voorspoedig, volgens mij ben je al over de helft naar Rome toch?
  3. Peter en Gerda:
    12 september 2022
    Zo te lezen gaat het voortreffelijk Paul. Conversatie in het Italiaans????
    Loslaten en laat de emoties toe.
  4. Brigitte:
    12 september 2022
    Hey Paul, wat leuk zeg! Deze ‘vriendschap’ zou ik dan wel ook maar aanhouden. Wie weet wat er nog leuks van komt. Het zijn in elk geval zeer aardige mensen die goed voor je hebben gezorgd en die Irene nog doet. Hoop dat het je weer zeer gesmaakt heeft vanavond, en een voorspoedige dag morgen.
  5. Lenie Flipsen De Hoon:
    12 september 2022
    Wat een mooie ontmoetingen deze tocht
    En dingen die je zo raken.
    Een echte pelgrim ben je toch
    Ik wens je een mooie voortzetting van je
    voettocht. Groetjes
  6. Jose:
    13 september 2022
    Hoi Paul, ja wat bijzonder en mag het effe emotioneel zijn dit neemt niemand meer van je af.
    Iets om nooit meer te vergeten . Geniet en veel succes op je met en op je voetreis.
    Groetjes let Ees