4e etappe Siena - Ponte d’Arbia

8 september 2022 - Sloterdijk, Nederland

Gisteren vroeg in de avond noodweer gehad, met hagel en flink wat regen. Dus niet meer Siena ingeweest, maar vlakbij het klooster gegeten. Pici (dikke spaghettislierten) en een vleesgerecht met zwarte olijven en pittige saus.

Ik ben gisteren wel door heel Siena gelopen, heb ook het Piazzo del Campo gezien, maar was overweldig door het enorme aantal toeristen. Kon er nauwelijks tussendoor komen.

Om 6 uur opgestaan en tegen 7 uur weer op pad. De poncho al gereedgemaakt. En inderdaad rond 8 uur compleet zeiknat geregend tot op de onderbroek, ondanks de poncho!

Vanwege de regendreiging de camera maar opgeborgen en wat foto”s met de telefoon gemaakt. Redelijke route, maar niet echt fraai. Kilometers lang langs snelweg en nog een keer langs treinspoor. Ook soms wat modderig door de regen. Stevig doorgelopen en al om 12.30 in Ponte d’Arbia. Daar meteen op zoek gegaan naar eten en een potje bier. Om 15uur ging de herberg open en heb ik meteen gedoucht en kleren gewassen. Even later kwam Damiano binnen en ben ik nog maar n keertje mee gaan eten, weer n bord pici, vind dat erg lekker.

Ponte d’Arbia is een vriendelijk klein plaatsje met onderdak, restaurant, café e.d. Er is echter niets bijzonders te bekijken. Dus vanavond maar in de tuin zitten, als het droog blijft. Er is nog kans op wat regen/onweer.

Morgen is het doel San Quirico d’Orcia.

1. Jacqueline:
    8 september 2022
    Hoi Paul,
    Toevallig zag ik op fb dat een vriendin ook vandaag in Siena op vakantie is. Mss een van de duizenden kijkers op de piazza. Fijn dat je ondanks de regen de etappe hebt kunnen doen die je in je hoofd had.
    Morgen dan maar droge etappe-hoop ik voor jou.
  2. Elsbeth:
    8 september 2022
    Hoi Paul. Ik geniet mee van je croisantjes en pasta. Koffie met banaan.
  3. Brigitte:
    9 september 2022
    Jee heftig zeg dat weer, hoop dat het de komende dagen zonniger voor jou is. Ja Siena is een en al toeristisch.. Als je dat pici zo lekker vind, neem een zakje of 2 mee naar huis. Kun je thuis er nog van nagenieten 🍝