2e etappe San Gimignano naar Monteriggione

6 september 2022 - Monteriggioni, Italië

Gezellig geweest in San Gimignano, met 7 pelgrims uit Italië, Canada, Enegeland en 1 Hollander.

Rond 19.30 samen gegeten en wel apart dat we vooraf de voeten kregen gewassen! Gebruik in deze herberg.

Vooraf nog kort rondje gemaakt door het stadje en idd. het lekkerste ijs ter wereld gevonden. Of dat echt zo is …? maar lekker was t zeker!

Vroeg gaan slapen (21uur), was echt doodmoe en heb gelukkig goed geslapen.

S’morgens om 7uur goed ontbijt met zelfs n gekookt eitje, en kort daarna op pad gegaan. Weer een prachtige route en vooral de eerste helft en het einde erg zwaar. Aan t begin klimmen door wijngaarden en aan t eind gruwelijke klim naar Monteriggione (niet zo lang, maar enorm steil).

Tussendoor speelt de hitte wel parten op lange paden zonder schaduw. Rond 15.30 uiteindelijk aangekomen, na 29km en dikke 600 hoogtemeters. Onderweg wel de pelgrims van gisteren gezien, maar hier op eindpunt (nog) niet. Misschien eerder gestopt of net verderop.

Ziet er weer een net verblijf uit voor vannacht, maar zonder diner en ontbijt. Diner straks vang 19uur (best vroeg in Italië) en voor ontbijt heb ik bananen en chocolade. Er staat hier een koffie automaat, maar ik denk dat ik die onderweg ga scoren.

Morgen is het plan om naar Siena te lopen. Ik weet nog niet welke route, kan in 16 of in 21km. Ik denk dat t de 21 wordt, mooie afstand, kom dan in de middag aan.

In t algemeen merk ik dat ik toch wat minder aankan dan afgelopen jaren. Ook geen probleem, een beetje rustig aandoen is ook n kunst en bovendien voldoende tijd dit jaar.

Ik hoop wel dat ik straks een trein naar huis kan boeken! Ben de scanner voor bankpas vergeten, maar heb wel een 2e telefoon bij me. Zou ook moeten lukken daarmee.

Zo, nog ff relaxen en daarna op zoek naar eten. Tot morrege!

1. Jacqueline:
    Hoi Paul,
    De stadjes zij prachtig! Maar sommige paden zien er wel heftig uit met rotsen. Maar dat zal met je kar wel lukken. En sommige paden zien er wel heel zonnig/recht/breed uit. Geen muggen?
    Succes morgen weer!
  2. Peter en Gerda:
    6 september 2022
    Prachtige foto's Paul, doe rustig aan!
  3. Peter en Gerda:
    6 september 2022
    Paul een tip : een natte doek in de nek zorgt voor verkoeling en beschermt ook nog tegen de zon.

GroetGenP.
  4. Frank:
    6 september 2022
    Fijn dat je nu weer goed onderweg bent. Doe rustig aan, het is nog steeds erg warm voor dat soort beklimmingen. Fijn dat je wat ruimer in de tijd zit, dan kun je het ook rustiger aan doen.

GRoet,
    Frank