5e etappe Ponte d’Arbia - San Quirico d’Orcia

9 september 2022 - San Quirico d'Orcia, Italië

Weer goed verblijf in Ponte d’Arbia. Niet veel te beleven in stadje, maar goed gegeten en de herberg is top.

Op tijd gaan pitten en vanmorgen om 6uur weer op. Half uurtje later op pad. In Buonconvento (5km verderop) ontbijtje met koffie. Route was best pittig vandaag, 24km (ietsje gesmokkeld) en bijna 700hoogtemeter. Grotendeels bloedheet op de grindpaden. Wel weer prachtige vergezichten onderweg, je kunt wel blijven fotograferen.

Veel pauzes gehouden vandaag, te vroeg aankomen is ook niet goed. Onderweg veel pelgrims, te voet maar vooral op de fiets. Ligt er misschien aan dat het weekend is, maar heb het laatste bed gescoord in de herberg van het tourismeburo.

Aan het eind van de route wat gesjoemeld, ben de SP137 asfaltweg blijven volgen. Kreeg gisteren een tip dat uitzicht hier veel mooier is! Bovendien stond er een flinke wind, heerlijk bij toch weer 30 graden.

Om 14u aangekomen en heerlijk gegeten (vers brood, olijfolie en kaasjes en plakjes vlees). Werd op terras aangesproken door NL meneer op de fiets die dringend op zoek was naar onderdak, zijn vrouw was onwel en eigenlijk zouden zo nog 35km doorfietsen. Uiteindelijk even gewacht tot 15.30uur (opening tourismeburo) en gelukkig dus de laatste bedden daar gekregen. Ook hier weer veel reserveren, we waren als eerste bij herberg, maar toch bijna “completo”. Ach ja, ik zeg niks meer …

Fris gedoucht nu en dus aan n birra Messina bezig. Mooie dag vandaag. Straks nog ff door stadje struinen. Fraai, niet al te groot en geen massaal toerisme.

Morgen is het plan Radicofani 33km en 1000 hoogtemeter. Of dat gaat lukken zien we morgen wel weer.