Pieve Santo Fernando - Sansepolcro

16 mei 2023 - Sansepolcro, Italië

Het hotel gisteren was goed. Het was inderdaad compleet vol s’avonds. Vooral toeristen en ook enkele werklui op lokatie. Ik heb s’avonds nog een geweldige pizza gegeten en ben gaan slapen.

ik heb wel een uur door Pieve Santo Fernando gewandeld, maar veel bezienswaardigheid is er niet.

Vanmorgen (het werd al voorspeld) meteen om 7uur in de regen gestart. Een hotelmeisje zei al dat ze vanmorgen een omgevallen boom voor d’r deur had liggen en via een collega naar het werk moest. Het stormde af en toe ook behoorlijk.

ik ben echt weer zeiknat geregend. Onderweg maar 2 keer gelegenheid gehad om even te schuilen. Pas het laatste uur stopte het met regenen en kwam af en toe zelfs even de zon tevoorschijn.

Eerste helft van de route ging door het bos. Met heel wat modder en stevige klimmen en afdalingen. De tweede helft nagenoeg vlak voorbij een groot stuwmeer. In totaal 26km gelopen en 500meter geklommen.

Om 13uur in Sansepolcro aangekomen. De herberg gaat echter pas om 14.30uur open. Maar even wat gaan eten (brood en kaas) en drinken (Duits biertje uit München).

Nu wel in herberg en gedouched. Erg primitief, maar oké. Enige andere gast tot nu toe Italiaans meisje, die omgekeerd loopt (ze is in Rome gestart).

Voor eten straks het stadje weer in. Het is een aardig stadje met veel middeleeuwse oudheid.

Morgen gereserveerd bij een agriturismo (boerderij met kamerverhuur) in Lama. Slechts 18km. maar wel 750m klimmen.

De regenverwachting is morgen lager, maar de kans is er nog steeds. De dagen daarna neemt de regenkans weer verder af.

we zullen het weer zien.

paul.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Frank:
    17 mei 2023
    Doorzettingsvermogen is weer groot. Vraag me wel af wat erger is, te veel hitte of te veel nattigheid. Fijn dat je weer aan het lopen bent. Wens je vooral veel genieten toe, hopelijk met een vriendelijk zonnetje.
  2. Brigitte:
    17 mei 2023
    Hoi Paul, wat een geplaar met dat natte weer, is ook goed te zien op je foto’s . Hoop voor jou dat het zich snel betert! Nog veel middeleeuwse gebouwen te zien in Italië, prachtig! Veel succes verder en geniet ervan, groetjes Brigitte