Naam:
Foto’s:
2493
Video’s:

Over mij

In 2015 van huis uit naar Limoges in Frankrijk gelopen.

In 2016 hier de draad opgepakt en via de Camino del Norte in Santiago de Compostela aanbeland.

Vanwege wat extra tijd ook naar Fisterra en Muxia geweest en de Camino Inglés vanuit A Coruna gelopen.

In 2017 de Camino del Salvador, Primitivo en Inglés vanuit Ferrol gelopen.

In 2018 de Camino Lebaniego, Routa Vadiniense, stukje Camino Fránces en de Camino Invierno gedaan.

Na 8 camino's en 5 keer een aankomst in Santiago de Compostelo, werd het tijd voor iets anders.

Op zoek naar een mooie uitdaging, in 2019 uitgekomen op de Via Francigena naar Rome.

In 2019 gestart aan deze Via Francigena en aanbeland in Lucca.

Helaas vanwege corona heeft het wandelen even stilgelegen.

In augustus 2021 was het veilig genoeg om de trein naar Lucca te nemen om de tocht naar Rome af te maken.

Helaas na 3 dagen hitteberoerte gehad in Gambassi Terme en een lelijke val gemaakt.

Nu in 2022 de vakantie bewust later gepland, het zal dan wat koeler zijn in Toscane.

Over mijn reis

Van thuis uit loop ik begin september mijn eerste etappe naar station Aken en neem de bus naar Castelfiorentina.

Treinen is dit jaar erg populair merk ik, geen geschikte trein kunnen boeken, dus nu weer een keer met Flixbus (en een klein stukje trein in Italië).

De bus rijd 's nachts door en m'n aankomst is vroeg in de ochtend.

De eerste dag van aankomst wil ik meteen door naar San Gimignano..

Hierna volgen er nog ongeveer 12 etappes door het mooie Toscane alvorens aan te komen in Rome.

In Rome las ik een dagje rust in.

Daags daarna neem ik de trein/bus naar Manfredonia, in Puglia, aan de oostkust.

Ook hier reken ik op een dagje rust, mooi aan de kust.

Vanuit Manfredonia ga ik vier etappes doen in de voetsporen van Pater Pio met een rustdag in San Giovanni Rotondo, alwaar Pio begraven ligt.

Na het korte uitstapje in Puglia over Monte Sant'Angelo, neem ik de trein terug naar Rome vanuit San Severo.

Ik heb dan nog een paar dagen dagen om Rome te bekijken.

Eind september neem ik de trein weer terug naar Aken en loop van daaruit naar huis.

Mijn vakantie is weer 4 weken en vanwege de paar dagen lopen in 2021, is de planning niet zo strak.

Zoals altijd, heb ik niks gereserveerd onderweg, het moet wel een beetje avontuur blijven.

Hoe de reis dus straks echt verloopt, zien we ook dit jaar wel weer.

Bezochte landen

Ik heb 9 landen (4%) bezocht:

België, Duitsland, Frankrijk, Italië, Luxemburg, Nederland, Spanje, Vaticaanstad, Zwitserland.