Chiusi della Verna - Pieve Santo Stefano

15 mei 2023 - Pieve Santo Stefano, Italië

Het hotel was gisteren nagenoeg volgeboekt. Een hele grote groep Duitse pelgrims, de luxe soort met bagagevervoer. Daarnaast was er al sinds een dag een Italiaanse pelgrim met zijn teckel. Hij heeft de camino di Francesco opgegeven vanwege het slechte weer en zijn hondje wil niet meer.

Klein plaatsje, Chiusi della Verna. Maar in hoogseizoen razend druk. Het hotel was in elk geval erg goed, ook diner en ontbijt.

Vanmorgen pas om 7uur opgestaan voor het ontbijt en tegen 8uur op pad. De voorspelling klopte, een compleet droge dag. Wanneer de zon even doorbreekt is het bloedheet, als ie weg is het de jas weer dichtritsen, fris.

Heel rustig aangedaan en pas tegen 13uur in Pieve Santo Stefano. De route was maar 17km met bijna 400m. klimmen. Wel dik 900m. afdalen.

Op mijn route geen pelgrim te bekennen, maar zoals ik al zei, er zijn zeker 7 verschillende routes.

Gisteren bij reserveren was er twijfel of er nog een kamer vrij was. Nou kan het best dat het hotel straks volledig vol zit, het ligt ook vlak bij een snelweg.

Ik moest even op de kaart spieken, maar ik zit nog steeds in Toscane. Morgen ook nog, daarna naar Umbrië.

Net telefonisch gereserveerd in Sansepolcro. Dit keer bij een Ostello in voormalig klooster. Gelukkig wat gunstiger in prijs. Tot nu toe 60 tot 80 euro kwijt per dag voor bed, diner en ontbijt.

Vanmiddag al een flink bord pasta gegeten hier bij het hotel. Ik denk dat ik hier vanavond weer eet. Ik heb net even in het stadje rondgekeken, maar zag geen goed alternatief.

De route morgen wordt 25km en bijna 500m. klimmen. Een aardige route. De weersvoorspelling is echter veel regen. We zullen het zien.

Groet,

Paul.

1. Jacqueline:
    15 mei 2023
    Hoi Paul,
    Fijn dat t droog is gebleven, de uitkijkjes waren wel adembenemend. Je bent nu uit de Apennijnen? Op naar de heuvels van Umbrie.
  2. Peter:
    15 mei 2023
    Wat een prachtige omgeving Paul, om er verliefd op te worden! Geniet er van en doe rustig aan.

Gerda en Peter.
  3. Jacqueline:
    16 mei 2023
    Hoi Paul,
    Pech van het natte weer en weinig droge koffie stops. Maar wel mooie fotos. Geniet van het oude stadje.