Sansepolcro - Gubbio

19 mei 2023 - Gubbio, Italië

Dag volgers,

Hotel Ticia gisteren was oké. Ik heb er goed geslapen. Prijs met (goed) ontbijt 35 euries.

Rond 18uur kwam ik Florian tegen, een Duitser die ik voor het eerst in Biforco ontmoette. Hij loopt een iets andere route, maar we komen elkaar geregeld tegen. S’avonds samen gaan eten (dat was wel wat prijzig maar erg lekker).

uiteindelijk lag ik pas om 23uur te slapen. Ik was niet echt moe, vandaar.

om 6uur werd ik vanzelf wakker, heb ff rustig aangedaan en nog eens een douche genomen. Om 7uur ontbijt met eitje, yoghurt, sap enz. en goedgevuld op stap gegaan.

Wel regendreiging, maar alleen wat motregen gehad onderweg. De parka dus niet aangehad. Totaal 27km gelopen en toch een dikke 700 hoogtemeters. Die hoogte zat vooral in de eerste helft. Tweede helft is nagenoeg vlak.

om even na 14uur het hotel gevonden. Dit keer wat tegenvallend. Nogal uitgeleefde boel. Maar het bed is oké en de douche gaf na 10minuten wachten warm water.

Ik heb al even door Gubbio gelopen (het regent trouwens ietsje meer sinds ik ben aangekomen). Indrukwekkend mooie stad, middeleeuws centrum. Wel weer veel hoogteverschil.

Straks weer even de stad in en op zoek naar eten. Hier in hotel hebben ze een pelgrimsmenu, dus dat is een mogelijke optie.

Morgen naar Eremo San Pietro in Vigneto, nabij Biscina. Slechts 16km en 400hoogtemeter. Verder door gaat niet lukken, eerstvolgende slaapplaats is 22km verder. Dat durf ik niet aan ivm regenverwachting. Niet extreem, maar er is regen voorspeld.

Paul.

1. Jacqueline:
    19 mei 2023
    Hoi Paul,
    Klinkt als een goede dag. Geen rivieren, wilde zwijnen maar 2 vriendelijke hondjes. En gezelschap. Succes morgen.
    Groetjes
  2. Peter:
    19 mei 2023
    Goede beslissing, geen extra risico's nemen, dat heeft totaal geen zin. Morgen gezond weer op en een mooie nieuwe tocht gewenst. GenP.